Hoe werkt de libraryfunctie van mediaplayer?

Eigenlijk snap ik totaal niet hoe mediaplayer bibliotheken werken. Graag een gedetailleerde uitleg, want ik kom er niet uit. Zijn playlist handig, of juist library's?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

De Library (of Bibliotheek) is de plek in de Media speler die alle lijsten van de muziek, foto's en video's weergeeft. De Bibliotheek zorgt ervoor dat jij makkelijk media content kunt selecteren en afspelen. De Muziek, Video's en Foto folders in Windows bevatten alle media content, niet de media player bibliotheek. De bibliotheek bevat alleen linkjes naar jou media content. De bibliotheek zorgt er dus voor dat jij al jou media content op een plek kunt bekijken.

Een Playlist (of Afspeellijst) kun jij gewoon zelf maken. Je kunt namelijk van alles in een afspeellijst stoppen (zoals video's en muziek). Je kunt ook bijvoorbeeld een afspeellijst maken met jou favoriete muziek, zodat je deze altijd op een plek hebt. Er zijn ook mensen die bijvoorbeeld een speciale afspeellijst hebben voor de avond, met rustige muziek.

Je hebt dus in principe maar een Bibliotheek nodig. Deze bibliotheek kun je dan erg makkelijk verdelen in Afspeellijsten.