datum weghalen door foto's bewerken, wat is daarvoor een handig programma?

Een aantal foto's heb ik genomen met de instelling dat de datum en tijd erin zichtbaar zijn; achteraf bezien is dat zonde, want de datum en tijd kun je altijd achterhalen bij de gegevens van de foto zelf. Van die foto's wil ik nu die datum en tijd weghalen en de foto zo goed mogelijk herstellen. Bestaan daar programma's voor?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
4.4K
Kimath
12 jaar geleden
Bijsnijden een optie? Kan met elk fotobewerkingsprogramma, of een programma als Irfanview of ACDSee.

Het beste antwoord

Daar is een speciaal programma voor, genaamd Photo Stamp Remover.
Werkt prima.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Als je foto's in het formaat *.jpg/*.jpeg zijn opgeslagen, en de tijdstempel er als een 'laag' overheen ligt (echte cijfers óp de foto), dan is dit niet naderhand makkelijk weg te halen. Wat je kan doen is de foto croppen, zodat het tijdstempel gedeelte wegvalt, of met photoshop proberen het weg te werken. Waarschijnlijk zonder al te goed resultaat.

Ik zou de instelling sowieso uitzetten. Tijd en Datum worden ook in de foto zelf opgeslagen. Die zie je in Windows onder eigenschappen of je kunt hier eens kijken: http://regex.info/exif.cgi
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Download het volgende programma: Gimp (bron 1)
Neem je tijd en volg deze stappen (bron 2). Dit kan 5 minuten tot een kwartier duren.

Toegevoegd na 54 seconden:
Het programma is gratis.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Adobe Photoshop CS 5 met de nieuwe "Content Aware" functie. Doet het snel en automatisch. zie link met nederlandstalige uitleg. In het Engels zijn meer youtube voorbeelden te vinden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mooie functie is dat. +1