kun je internet explorer van je computer verwijderen als je google chrome geinstalleerd hebt??

en hoe werkt dat, gewoon in software??

Toegevoegd na 35 minuten:
ik werk met windows xp

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
7.6K
Kimath
12 jaar geleden
Het is niet aan te raden, voor sommige dingen heb je IE nog nodig. Gewoon zorgen dat hij niet als standaard ingesteld staat en je hebt er geen last van.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In Google Chrome kan je een plugin downloaden genaamd "IE Tab for Chrome" ( http://www.chromeextensions.org/utilities/ie-tab/ ) Deze werkt als het goed is ook als Internet Explorer is uitgeschakeld.

Het beste antwoord

Je kan Internet Explorer niet verwijderen van je computer. Je kan wel Google Chrome instellen als Standaard-Browser (daar vraagt Chrome zelf naar). Je kan Internet Explorer (in Windows 7) wel uitzetten (tussen geknikte haken de Engelse term):
1. Klik op Start
2. Klik op "Configuratiescherm" [Control Panel]
3. Klik op "Programma's" [Programs]
4. In het linkermenu, klik op "Windows-onderdelen in- of uitschakelen" [Turn Windows features on or off]
5. Zoek "Internet Explorer" en vink dat vakje af.
6. Instellingen opslaan en de computer opnieuw opstarten en Internet Explorer is niet meer terug te vinden op je computer.

Je kan op deze manier Internet Explorer altijd weer aanzetten.

Dit werkt ook voor Windows Vista.

Toegevoegd na 45 minuten:
Het is wel mogelijk, maar dan moet je met een *.bat bestand gaan werken. Dit maakt het al een stuk ingewikkelder. Zoals al gezegd krijg je dan meerdere problemen.

Het beste wat je kan doen is alle snelkoppelingen naar Internet Explorer verwijderen zodat je het in ieder geval niet meer ziet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Heb per ongelijk een hoop van IE verwijderd omdat ik dacht dat ik het gewoon kon verwijderen , maar nu werkt ook niet meer mijn Updates
Ik heb wel google chrome er nu opstaan en dat werkt goed , wat moet of kan ik nu doen verders.

Andere antwoorden (4)

ja dat kan als google crome goed geinstaleerd is wel ja
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt IE niet helemaal wegkrijgen, maar je kunt het wel uitschakelen (in Win7). Ga naar Configuratiescherm - Programma's en onderdelen. klik links op Windows-onderdelen in- of uitschakelen. Zet het vinkje bij Internet Explorer uit.

Toegevoegd na 34 minuten:
Bij Windows XP kun je het niet verwijderen. Je veroorzaakt daarmee meer problemen dan je oplost. Windows Update werkt dan bijvoorbeeld niet meer.
Het beste kun je IE gewoon negeren en gebruik maken van Chrome als standaardbrowser.
bamibal
12 jaar geleden
bamibal
12 jaar geleden
Bij Windows XP kun je het niet verwijderen. Je veroorzaakt daarmee meer problemen dan je oplost. Windows Update werkt dan bijvoorbeeld niet meer.
Het beste kun je IE gewoon negeren en gebruik maken van Chrome als standaardbrowser.
Het is wel mogenlijk, maar realiseer je dat chrome voor sommige sites niet goed werkt, maw ik zou IE maar laten staan voor de zekerheid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Noem eens drie sites die niet goed werken met Chrome dan?
Ja je kan ie uitzetten in de configuratie