Wat moet je gebruiken bij het branden van foto's, DVD of CD?

Ik wil foto's van de pc op een schijfje zetten, om o.a. meer ruimte te creeeren. Maar dat programma gaf steeds aan dat er te weinig ruimte was ( wrs op de dvd of cd, maar inprincipe moest die ruimte genoeg zijn)
Ik heb er werkelijk geen verstand van het gaat om ongeveer 700 foto's. En het programma waar ik mee werk is Nero.
Wie kan mij helpen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
5.6K

Het beste antwoord

700 foto's kan makkelijk te veel zijn voor een DVD. Omdat te weten te komen kan je naar de map gaan waarin de foto's staan en de map rechtermuisklikken en dan eigenschappen kiezen, je krijgt dan te zien hoeveel GB dit is. Een DVD bevat ongeveer 4,3 GB(zoals Windows het aangeeft). Je zal dan 2 DVD's moeten gebruiken om alles te branden of misschien wel 3. Als het minder dan 8,4 GB is kan je ook een Dual Layer DVD kopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

om eerst eens te beginnen met hoeveel er op de cd kan meestal is dat 750 MB die 700 foto's is ongeveer 750 mb dus je moet een lege cd nemen want er is idd te weinig ruimte tenzij je een cd van meerdere GB's hebt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
CD=700MB. "dus je moet een lege cd nemen want er is idd te weinig ruimte tenzij je een cd van meerdere GB’s hebt" Sorry, maar kan je uitleggen wat je nu bedoelt?
Als je 700 foto's wilt wegschrijven is een CD waarschijnlijk te klein (Ter overweging: Ik heb hoge resolutie foto's waarvan er tussen de 90 en 100 op een DVD passen).

Je moet even kijken hoe groot je foto's zijn. Een CD kan ongeveer 680MB aan, een DVD ongeveer 4,3Gb, 7 keer zoveel dus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat ook mogelijk is is dat het programma niet genoeg ruimte op je harde schijf kan gebruiken om bestanden te schrijven. Het progje gebruikt een buffer van een paar 100mb. Als je zeker weet dat je op je harde schijf genoeg ruimte hebt ligt het aan de vullig van je cd, deze moet dan iets omlaag.
In Nero kun je kiezen voor een data cd/dvd, dat is het makkelijkst om mee te werken. (zorg ook dat je de goede optie kiest aan het begin, cd of dvd. )
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Veel makkelijker dan een CD of DVD is gewoon een USB stick te gebruiken.
Deze stop je gewoon in een USB poort van je computer en dan ziet hij 'm als extra schijf en daar kun je dan alles opzetten om te bewaren.
Op een USB stick kun je ook veel meer zetten dan op een CD/DVD.
Het beste merk is Corsair;