Photoshop CS hexadecimaal naar CMYK?

In Photoshop (verschillende versies uitgeprobeerd) vul ik in de Color Picker (klikken op de kleur onderaan het tool pallet) de volgende CMYK waarde in: C: 100%, M: 0%, Y: 0% K:0%. In het venster verschijnt er bij # (dit is de hexadecimale kleurwaarde): 00aeef. Indien ik nu mijn color picker afsluit en opnieuw opstart verschijn er na het intypen van dezelfde hexadecimale waarde 00aeef een hele andere CMYK waarde. Ik vermoed dat het aantal hexadecimale kleuren beperkt is waardoor dit verschil ontstaat. Maar hoe kan ik nou zo goed mogelijk een CMYK waarde omzetten naar een Hexadecimale kleurcode?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (1)

Als je van CMYK naar RGB kleuren gaat dan levert dat zowieso kleurverschuivingen op. Je kan ze wel benaderen met RGB, maar vaak niet exact gelijk krijgen.

Wat jij nu doet zijn web-kleuren. Die zijn nog veel beperkter. Dus wordt de kleur afgerond. Er is niet echt een manier om de kleur passend te krijgen; wat er niet in zit zit er niet in.

Let ook op: CMYK kleuren zijn eigenlijk kleuren om mee te drukken. RGB / HexDec kleuren voor digitaal gebruik. Dit levert ook kleur verschillen op.