hoeveel verschillende bestand soorten zijn er?

Hoeveel verschillende bestanden zijn er? zoals .exe en .zip is er ook een lijst van?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
2.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Enorm veel.

Het beste antwoord

Honderden verschillende soorten. Specifieke programma's gebruiken vaak eigen extenties, die alleen door dat programma gelezen kunnen worden. Denk hierbij bijvoorbeeld aan spelletjes of software voor één bedrijf.

In de bron staat een lijst met extenties op Wikipedia.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat zijn er heel erg veel, en nog steeds worden er nieuwe bestandstypen en extensies bedacht.

In de link staat een lijstje van 1519 extensies
http://filext.com/alphalist.php?extstart=%5EA
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In de bron staat een lijst van een hele berg extensies. Ik had geen zin om ze allemaal te tellen dus een getal kan ik niet geven.