Ik kan mijn uitbreiding voor de sims 2 niet installeren, er komt dan een foutmelding. Weet iemand hoe je de uitbreiding wel kan installeren?

Ik heb de uitbreiding Hot Date gekocht voor de sims 2 en verder heb ik geen uitbreidingen. Ik heb de sims 2 al 2 keer van mijn computer af gegooid en er weer op gezet maar er komt steeds weer deze foutmelding: Kan The Sims niet Vinden: Het programma Automatisch Starten kan het originele The Sims niet op je computer vinden. Installeer The Sims opnieuw. Dit krijg ik dus steeds terwijl ik allebei de originele versies heb, niks gebrand, niks gedownload.. Kan iemand me helpen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
2.3K
Kimath
12 jaar geleden
Welk besturingssysteem heb je en in welke map staat the sims 2?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uuuh geen idee?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oo wacht het staat in (C:\Program Files\EA GAMES\De Sims 2)
Kimath
12 jaar geleden
En welk besturingssysteem? Want vooral Windows Vista wil nog wel eens problemen geven als een spel in program files geinstalleerd staat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee ik heb XP, geen Vista. Heb nog even op google gezocht maar niks werkt..

Antwoorden (2)

dit probleem herken ik, sims doet soms onwijs moeilijk hierover. Waarschijnlijk is de orginele sims 2 niet helemaal goed gedeinstalleert, wat je hiertegen kunt doen is het volgende;

1. klik op start > uitvoeren
2. typ in het venster uitvoeren "regedit" in.
3. regedit, is een overzicht van alle progammas die op jouw computer staan. Druk op crtl+f er komt een zoekfunctie.
4. zoek "sims" "maxis" "EA" verwijder alles echt alles van de sims
5. installeer de sims 2 en hotdate

nu zouhet moeten lukken.

(ik heb dit uit m'n hoofd geschreven dus kan zijn dat er kleine foutjes of iets dergelijks in zitten maar ik betwijfel dat, just saying..)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hot date is toch een sims een uitbreiding
Darom zecht hij the sims en niet the sims 2 heb ik ook een keer gehad speel al jaren sims en tenzij je de sims nachtleven bedoelt is hij voor de sims 1