Kan ik in Excel iets aanzetten waardoor de kolom en rij een kleur krijgen, die gelijk staan aan de cel die ik geselecteerd heb?

Dit betreft Excel 2010,

Als ik Excel gebruik, dan weet ik vaak niet in welke rij of kolom ik zit, ondanks dat rijnummer en kolom allebei een kleur krijgen.

Als ik midden in het gehele werkblad zit, zeker op een groot scherm, is het vaak onduidelijk welke regel je zit, vind ik persoonlijk.

Dus is het mogelijk dat wanneer ik een cel selecteer (zeg F11) dat dan de gehele kolom van F en de gehele rij van 11 tot aan cel F11 een kleur krijgt?

Aldus, zodat je nog duidelijker weet welke rij/kolom je zit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
1.6K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Hier staat de oplossing

Het beste antwoord

Helemaal je vraag beantwoorden kan ik niet. Heb wel even stevig gezocht, maar zou die optie zo direct niet kunnen vinden.

Wat je wel op weg kan helpen is een ander kleur thema.
Als je bijvoorbeeld zwart kiest, dan steekt dat gele wat meer af.

Wellicht een tussenweg dus :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik probeer het ermee, dankje! :)

Andere antwoorden (1)

helemaal aan het begin van elke regel kun je klikken op de cel 9 regelnummer zeg maar )
dan is gelijk de hele regel door je Excel werkstuk gearceerd
Bronnen:
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik klik de hele tijd op andere cellen, waardoor ik al gauw in de war ben welke rij ik zit. Ik kan niet telkens de kolom/rij aanklikken om te zien waar ik ben, wanneer ik op een cel klik, wil ik dat de gehele kolom en rij oplicht, t/m de cel die ik geselecteerd heb. Dus niet wat jij zei. Toch bedankt!