Hoe kan ik de witte achtergrond wegkrijgen?

Bij de meeste plaatjes zit een witte achtergrond maar die wil ik weg hebben (dus als ik een plaatje in een andere afbeelding doe, je de achtergrond van de afbeelding door het plaatje ziet en niet zo'n wit vlak) hoe kan ik dat doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
29.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan je de vraag meer toelichten? Geen idee om wat voor een plaatjes het omgaat.

Het beste antwoord

Je zou gratis het super programma gimp2 kunnen downloaden. Dit is een heel uitgebreid en vol gratis fotobewerking programma. Daarmee kan je (na veel oefenen /werken met het programma want het is niet heel simpel) in lagen werken. De onderste laag maak je dan doorzichtig. Alleen een JPG plaatje heeft altijd een witte ondergrond, je moet dan in andere bestandsformaten werken en opslaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Je zou het in paint kunnen proberen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je de witte kleur verandert in transparant (kan met bijna elk tekenprogramma), dan zal, waar voorheen wit te zien was , de achterliggende afbeelding cq kleur verschijnen.
(Uiteraard werkt dat ook voor evt. een andere kleur, maar je kunt per plaatje maar 1 kleur transparant maken.). Het plaatje moet dan wel opgeslagen worden in een formaat wat transparant aankan, bijv. GIF. (bijv. JPG dus niet)

Toegevoegd na 3 minuten:
Een voorbeeld van een dergelijk plaatje is het Goeievraag- logo linksbovenaan deze pagina. Dat is een rechthoekig plaatje, maar je ziet dus de witte en paarse kleur doorschijnen, waardoor alleen het logo zichtbaar wordt, en niet de omkadering..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je het plaatje, waar wel veel wit in moet zitten invoegd in word bijvoorbeeld.
Kun je met rechtsklikken op het plaatje en daarna voor opmaak kiezen, kun je de transparantie terug schuiven.
Alleen echt wit wordt doorzichtig.
Anders moet je met eenvoudig "paint"eerst de bijna witte kleuren echt wit maken. Is wel veel werk.
Frank
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1. Free Online Image Editor http://www.online-image-editor.com/
2. Kies tabblad “Wizards”
3. Kies “Transparency”
4. Stel de Fuzz Factor wat hoger in b.v. 15 of 30% (even uitproberen hoeveel hij dan pakt)
5. Klik het gewenste gebied aan dat transparant moet worden.
6. Save as “Save Image Local”

Nu heb je een PNG plaatje met de gewenste transparantie.

Toegevoegd na 2 minuten:
O ja, na punt 1 eerst je (jpg)plaatje uploaden. Daarna verder met punt 2.