Welk programma is goed om de beamer mee te bedienen tijdens een uitvoering?

Soms bedien ik de beamer op school/in de kerk. Soms moet ik een filmpje afspelen, en omdat het beeldscherm gedupliceerd is, sleep ik het naar rechts. Nu ziet iedereen dus dat er een muis het windows media player kadertje in het beeld sleept, ik nog op play moet drukken en nog full screen moet zetten. Als ik kijk naar evenementen met beamers zie ik dat daar de filmpjes meteen gestart worden. Met welk programma kan ik dat ook doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Binnen het microsoft office programma powerpoint kan je een media object opnemen in je presentatie. Dat kan bv een filmpje zijn, welke OF automatisch gestart kan worden, of bij het klikken op een knop in de presentatie afhankelijk van hoe je het instelt.

Toegevoegd na 7 minuten:
Overigens, uit je reactie maak ik iets ander op: Als je 'gewoon' een film wilt laten zien: Je kan in je windows setup (control panel - display - primary monitor) aangeven welke van de 2 'monitors' de hoofd monitor moet zijn: Je kan dus op je laptop scherm klikken op de link, en instellen dat het filmpje dan opent op de beamer. Maar dan heb je er geen presentatie omheen hangen.