Hoe kan je in photoshop de achtergrond sepia maken en de personen op de foto wel de kleur behouden?

een foto naar sepia lukt me wel, maar dan de kleur behouden weet ik niet.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
1.1K

Het beste antwoord

Eén (eenvoudige) manier om het te doen wordt in dit artikel mooi uitgelegd:

http://www.picturecorrect.com/tips/color-areas-black-white-photos/

Toegevoegd na 1 minuut:
nog een stap-voor-stap tutorial:

http://tutorials-photoshop.com/photo-editing/black-white-color-face1/
rose
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Personen van de foto "uitknippen" als apart plaatje,
foto naar sepia omzetten, plaatje er weer overheen "plakken", klaar!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hoe kan je de personen precies uitknippen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk bij het antwoord van rose hieronder, daar staat het uitgelegd.
selecteer alle personen met selectie tool (lasso ?)
invert selection en daarop sepia toepassen op die selectie
invert opnieuw naar personen en merge

of selecteer personen kopieren
sluit bestand zonder wijzigingen
open opnieuw en plak selectie over de personen verhouding blijven denk ik wel gelijk
eventueel een beetje tranparant om randjes ontzichtbaar te maken

Toegevoegd na 1 minuut:
oops als je de foto opnieuw opent wel eerst sepia toepassen en dan selectie plakken
capthavoc
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hoe kan je de personen precies uitknippen?
capthavoc
12 jaar geleden
als het goed is kan met het selectie tooltje lasso
er precies omheen knippen deze tool kan vrij worden gebruik
ander selectie tools zijn bijv rond ovaal vierkant en rechthoek etc maar die kun je dus niet aanpassen aan de contouren van willekeurige figuren
lasso kan uit vrije hand werken
succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
tjoh met de hand is dat bijna neit netjes te doen? je schiet zo opzij...
capthavoc
12 jaar geleden
er is waarschijnlijk ook de optie snap to edges heb zelf geen photoshop lijkt me sterk dat ie er niet is
Door de achtergrond laag de dupliceren en op die nieuwe laag de sepia toe te passen. Daarna met een laagfilter de personen uit de onderste laag weer naar voren poetsen met een brush.

Op deze manier hou je alle informatie en kan je alles herstellen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Zoals de eerste link van @Rose dus ook uitlegt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb een hele leuke App op mijn IPhone waarin je je foto in sepia kunt weer geven en dan de accenten die je zelf kiest weer in de oorspronkelijke kleur kunt terug halen door dat Bep. vlak weer met je vinger kunt inkleuren.Het is een beetje oefen maar het resultaat is echt erg leuk!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De TS starter vraagt naar Photoshop, geen App