Kun je word 2007 resetten?

Ik heb namelijk iets veranderd in word wat betreft afdrukken en als we nu iets afdrukken wordt het verkeerd afgedrukt.
Ook als we in opties de pagina op liggend zetten print hij staand en vice-versa.
Wie weet hiervoor een oplossing?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Er zijn twee plekken waar je je printerinstellingen goed moet hebben staan.

De eerste plek is in Word.

De tweede plek is bij je printeraansturing zelf.

Open je document eens, en druk eens op Control-P om te printen. Je krijgt dan een schermpje te zien. Linksonder zie je een knop waarmee je de Word-opties in kunt stellen. Klik daarop en controleer alle instellingen.

Controleer daarna meteen alle overige instellingen in het Control-P-schermpje.

Vervolgens klik je in het Control-P-schermpje rechtsboven op de knop Eigenschappen. Daarmee stel je de eigenschappen van de printer in - die zijn deels onafhankelijk van de opties die je in Word instelt.

Wat je te zien krijgt als je op die knop drukt, is afhankelijk van jouw printer. Bij veel printers krijg je een nieuw schermpje waarop je meerdere tabs ziet; op elke tab kun je bepaalde dingen instellen.

Loop alle tabs eens door, en controleer alle instellingen.

--

Een pasklare oplossing kan ik je niet geven zonder op jouw scherm mee te kunnen kijken. Ik hoop dat ik je desondanks met deze tips verder heb kunnen helpen.
Cryofiel
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dank je cryo maar als ik in word zelf op afdrukstand liggend druk geeft hij een staande pagina weer en als ik op staand klik een liggende.
En dat moet gewijzigd worden, weet je ook hoe dat moet?
Cryofiel
12 jaar geleden
Moeilijk te zeggen, het ligt er maar net aan welke instelling verkeerd staat. Je kunt het volgende proberen. In Word open je je document. Dan klik je op de grote bol linksboven, en dan onderaan op "Opties voor Word". Klik links op Geavanceerd. Scroll naar beneden tot het blauwe balkje Afdrukken. Onderaan staat een vakje; stel dat in op "Printerinstellingen gebruiken". In Word zelf kun je in het lint op Pagina-indeling klikken (derde van links). Dan klik je op Formaat (redelijk links in het lint). Stel het papierformaat in op A4. Let erop dat dat 21 cm bij 29,7 cm moet zijn, en niet andersom. Klik dan nogmaals op Formaat, en dan helemaal onderaan op "Meer papierformaten...". Klik op de tab Marges en stel de papierstand in. Selecteer onderaan, bij "Toepassen op", "Heel document". Klik vervolgens op de tab Papier. Stel ook hier het papierformaat A4 in, breedte 21 cm en hoogte 29,7 cm. Kies "Standaardpapierlade (Automatische ladekeuze)", zowel voor de eerste pagina als voor de overige pagina's. Ook hier: toepassen op het hele document. Klik nu linksonder op de knop Standaard. Daarmee zorg je ervoor dat de nu gemaakte instellingen altijd zullen worden gebruikt voor elk nieuw document dat je maakt. Dan in Word op Control-P drukken. Rechtsonder moet je het aantal pagina's per vel op 1 instellen. Bij "Aanpassen aan papierformaat" kun je voor "Niet aanpassen" kiezen. Vervolgens rechtsboven op Eigenschappen klikken en alle instellingen van de printer goedzetten. Tot slot, maar dat is niet bij alle printers van toepassing: kijk of je het papier niet een kwartslag gedraaid in de printerlade hebt gedaan. Bij sommige printers is dat namelijk mogelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hele goede uitleg dat is 11 punten waard want het is me gelukt.
Hartelijk dank.
Cryofiel
12 jaar geleden
Fijn dat het gelukt is! Maar ik ben nu toch wel benieuwd: waar zat het probleem nu?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In Word zelf kun je in het lint op Pagina-indeling klikken (derde van links). Dan klik je op Formaat (redelijk links in het lint). Stel het papierformaat in op A4. Let erop dat dat 21 cm bij 29,7 cm moet zijn, en niet andersom. Klik dan nogmaals op Formaat, en dan helemaal onderaan op "Meer papierformaten...". Klik op de tab Marges en stel de papierstand in. Selecteer onderaan, bij "Toepassen op", "Heel document". Klik vervolgens op de tab Papier. Stel ook hier het papierformaat A4 in, breedte 21 cm en hoogte 29,7 cm. Kies "Standaardpapierlade (Automatische ladekeuze)", zowel voor de eerste pagina als voor de overige pagina's. Ook hier: toepassen op het hele document. Klik nu linksonder op de knop Standaard. Daarmee zorg je ervoor dat de nu gemaakte instellingen altijd zullen worden gebruikt voor elk nieuw document dat je maakt. dit heb ik gedaan en toen was het opgelost. Ik heb een tijd terug geprobeerd een boekje te printen en toen waarschijnlijk die instelling veranderd.
Cryofiel
12 jaar geleden
Aha, duidelijk - dank voor de toelichting!