ik heb een vraag ivm het opslagen van een bericht of niet

ik was gisteren een ganse tekst aan het typen in totaal meer dna 3 bladzijden via office nu onoplettend zat men adaptor niet goed in van men laptop en is deze uitgevallen nu is men vraag ik heb dit nergens opgeslagen slaat mijn pc dit ergens automatisch op of ben ik deze tekst volledig kwijt ik werk met vista wie kan me helpen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Software
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mensen, toch! Hoofdlettergebruik en leesteken, aub... Je hebt toch wel fatsoenlijk leren schrijven? Zo zijn die lappen tekst enorm vermoeiend om te lezen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eens met mh75.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
volgens mij maakt word ergens steeds een backup van het gene waar je mee bezig bent, maar waar die dat neer zet is mij onduidelijk. ergens in de map in een sub map van word ? en nu kom je er achter dat tussendoor je document even opslaan geen overbodigheid is ! succes

Het beste antwoord

Tja als je het bestand niet een naam hebt gegeven dan is het niet terug te vinden
het eerste wat je altijd moet doen is je bestand een naam geven al is het maar een werktitel hij geeft het bijna standaard de eerste zin als bestandsnaam
vanaf dat punt word je text regelmatig gesaved
kijk in office of de automatische backup aanstaat
en save het zelf ook regelmatig
Je text is, (als het geen naam heeft gekregen en niet bij het opstarten nadat je laptop uit viel je werd gevraagd om de backup te herstellen)helaas verloren gegaan.
capthavoc
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dus niet terug te vinden blijkbaar want had het geen naam gegeven

Andere antwoorden (3)

Met een beetje geluk heeft je kladblok in de kantlijn meegelopen en het als back-up opgeslagen. Kijk even onder help, of F1 of dat dit het geval is geweest...

Verder is dit wel terug te vinden, maar hiervoor moet je echt een IT deskundige zijn. Een oud-colega heeft het me ooit laten zien, maar dit ging zo snel dat ik het je niet durf uit te leggen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Probeer eens het volgende:
ga via Windows Verkenner naar
C:\Documents and Settings\Administrator\Local Settings\Temp
en kijk of daar een bestandje staat dat begint met het teken ~ gevolgd door een nummer en de extentie .temp met een datum en tijd die in de buurt komt van de uitval.

Bij mij worden daar automatisch backups neergezet, maar ik werk met xp en weet niet of dat ook met vista gebeurt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Moet je in Word wel automatisch backup hebben ingesteld
Vaak heb je geluk. Als je na zo'n crash Word weer start, komt Word zelf met het voorstel de verloren gegane tekst zoveel als nog mogelijk is te herstellen.

Als dat niet gebeurt, moet je eens rondneuzen in de map waar Word zijn tijdelijke bestanden opslaat. Die map kun je vinden via de Bestandslokaties, onder de Word-opties. Bekijk de map met je Verkenner en zoek bestanden die als datum-tijd het tijdstip hebben waarop je computer ermee ophield. Maak een kopie van die bestanden en probeer ze met Word te openen. Eventueel moet je bestanden die .tmp heten, hernoemen naar .doc .

Als dat niet lukt, kun je hetzelfde proberen in de temp-map van Vista - maar de kans dat je daar iets vindt, is al een stuk kleiner dan de kans dat je iets vindt in de map met tijdelijke Word-bestanden.

Tja, en tijdens het schrijven van een lange tekst is Control-S je vriend. Kost geen moeite om dat regelmatig in te typen, en je weet zeker dat je altijd een recente versie van je bestand bewaart. Mocht er dan iets grondig fout gaan, dan ben je alleen datgene kwijt dat je sinds de vorige Control-S hebt gedaan.

Ik heb het mezelf aangewend om regelmatig Control-S te gebruiken. Het heeft me al meer dan eens geholpen!