Wii backups op HDD zetten

Ik wil graag backups op m'n HDD zetten. Probleem is de backups zijn groter dan 4 Gig en kan ze niet overzetten omdat de HDD in fat32 geformatteerd is. Hoe krijg ik die bestanden er toch op? Hij moet fat32 blijven!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
1.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hoezo wil je het op FAT32 laten
wii werkt met het WBFS.
zelf heb ik een hardeschijf als WBFS geformateerd.
deze heb ik dan via een usb aan de wii gekoppeld en zo speel ik dan alles op op de wii, hoef ik ook nooit meer van de dvd's erin te stoppen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik dacht dat het perse fat32 moest zijn? Maar bedankt voor de tip! Zal het vanavond eens proberen.

Antwoorden (4)

Bestanden groter dan 4 GB overzetten is alleen mogelijk als de bestandsindeling NTFS is, met FAT32 is dit onmogelijk.

Enige optie is dan om te proberen of je het bestand in stukken kunt delen met behulp van WinRAR en die losse bestanden overzetten.

Toegevoegd na 1 minuut:
In het filmpje kun je zien hoe je een multi part RAR maakt.
Kimath
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe wilde je dat op een Wii doen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Althans hoe wil je een rar uitpakken op de wii?
Kimath
12 jaar geleden
Dat weet ik niet precies. Dat was het enige dat ik kon bedenken om een bestand op een FAT32 schijf te krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geprobeerd maar werkt niet. Iig
Bedankt
Voor de tip!
Er is een programmatje genaamd WBFS manager (hier te downloaden http://wbfsmanager.codeplex.com/) waarmee je backups kunt maken. Dit programma maakt een backup en knipt op een of andere manier onnodige bestandsruimte uit de game waardoor de backup altijd kleiner wordt. Ik weet niet hoe het precies werkt (waarom de backup kleiner van formaat wordt) maar dat het werkt weet ik wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor de tip!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
waarom heeft een simpele reden.
de wii vereist dat de disk helemaal vol is geschreven.
een iso van een wii spel heeft ook altijd dezelfde grootte.
pak je deze uit dan kan het 130 mb (new super mario bros) of 7 gigabyte (super mario galaxy 2) zijn.
een WBFS kan niet als een 2e partitie op een schijf staan.
de gehele schijf moet dan als WBFS geformatteerd worden.
zelf heb ik een 80 gigabyte schijf voor de wbfs bestanden en een 500 gigabyte schijf (NTFS) voor de iso bestanden van al die spellen.
op een WBFS schijf kan je verder geen andere bestanden behalve wiis pellen zetten, let daarop
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+Dit is het enige antwoord waar je wat aan hebt. Met FAT32 en NTFS kom je er jammergenoeg niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Idd dit is wat ik zocht! Bedankt voor de tip!
Dit gaat lastig worden want FAT-partities zijn beperkt in grootte tot een maximum van 4 GB (gigabyte) onder Windows NT en 2 GB in MS-DOS. U geeft in de aanvullende info aan,dat het méér dan vier Gig is. U zou kunnen overwegen- om dit probleem te omzeilen- de back-up op een extern medium te plaatsen met een grootte in ieder geval boven de grootte van 4 Gig.
USb sticks kunnen zonder probleem worden geformatteerd als Fat32 met het volgende (gratis) programma :

http://download.chip.eu/nl/USB-Disk-Storage-Format-Tool_807252.html

Groet:Zoekertje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zult dat de HDD opnieuw moeten formateren in NTFS.
Misschien kan je DriveImage XML gebruiken als backup tool. Werkt op de meeste apparaten die een logische schrijf aanmaken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kimath
12 jaar geleden
Maar dat wil de vraagsteller niet, zie laatste zin.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor de tip!