Beheer van gebruikersnamen en paswoorden in Firefox.

Als firefox gebruiker, maak ik gretig gebruik van de mogelijkheid mijn gebruikersnamen en paswoorden te onthouden. Wel nu stel ik me de vraag waar deze worden opgeslagen én of ik deze toevoegen, 'selectief' verwijderen kan.

Ik bedoel hiermee dat sommige gebruikersnamen ooit onthouden werden ook al worden ze nooit gebruikt. Vervelend zo een lang lijstje... (ik wens de ongebruikte te verwijderen...)

Ook is het zo dat het toevoegen niet automatisch mogelijk is. In een bepaald geval dien ik telkens gebruikersnaam en paswoord opnieuw in te geven terwijl hij een hele lijst laat zien dewelke niet mogelijk zijn...

Waar vind ik deze instelling dat ik de overbodige verwijderen kan en de instelling dat hij het wél onthouden wil!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

De instellingen voor wachtwoorden kan je vinden bij opties -> beveiliging -> wachtwoorden. En dan opgeslagen wachtwoorden. Klik vervolgens op de site waar je het wachtwoord van wilt verwijderen en hij is verwijderd uit de lijst.

Je kan ook de plugin van lastpass gebruiken. Deze kan wel ervoor zorgen dat de gebruikersnaam + wachtwoord van de site automatisch wordt ingevuld of dat je automatisch wordt ingelogd op de site. Erg handig dus. De plugin kan je op de site van firefox vinden bij de add-ons.