Wat is een makkelijk freeware programma om 4:3 video's to converteren naar 16:9?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Even voor de duidelijkheid. Heb je correcte 4:3 films die je bij wil snijden naar 16:9? Of heb je een 16:9 film die als je hem afspeelt verkeerd naar 4:3 wordt gestretched? Als het eerste je bedoeling zou ik je willen adviseren het niet te doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
lang verhaal ik haat zwarte balken dus ik wil zoiezo volledig beeld ook als dat de verhouding iets verandert. dat films in super breedbeeld werden opgenomen, ik dacht dat dat ook gold voor sitcoms. waarbij bijsnijden een optie was. het probleem is mijn mediaplayer die 4:3 als breedbeeld leest waar door ik het beeld niet kan stretchen. zie ook mijn vraag hier http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1458942
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
o ja de eigenlijke vraag: strechen dus niet bijsnijden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hehe had ff niet door dat ik net jou vraag had beantwoord. Ik vond het al zo toevallig dat ik weer over aspect ratios een antwoord aan het geven was :)

Het beste antwoord

Antwoord op de vraag is gebaseerd op reacties: Zet je mediaspeler juist eens op 4:3 in het menu (livehub dus). Dat zorgt er dan juist voor dat je TV het 4:3 signaal als 4:3 signaal ziet zodat deze het goed kan stretchen. Of had je dat al geprobeerd?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bij set up heb ik aspact ratio veranderd van wide screen naar normal.... en zowaar breedbeeld, bedankt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat scheelt een hoop werk, je kan nl zeggen dat converteren net zolang duurt als de film/aflevering zelf duurt, kan ook makkelijk langer duren. Wel weer terugzetten bij 16:9 series/films.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
klopt, dat laatse indd. dus is het een paar knoppen werk ipv 1 zoals bij een dvdtje. maar ben erg blij dat er een simpele oplossing is.