Als ik Word wil afsluiten krijg ik de melding "programma reageert niet". Ik heb Word 2003 en Windows XP als besturing. Wie weet waar het probleem zit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
1.3K

Antwoorden (5)

Onder tools in word 2003 zit iets als search and repair dit fixed je word... Let op je hebt wel een bron van instalatie nodig ... Cd of iso succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als men een product van Microsoft wil verwijderen,komt hoe dan ook ,vrijwel altijd de vraag om te verwijderen,maar ook of het hersteld/gerepareerd moet worden ( omdat het mogelijk beschadigd is ) . Als ik U was,zou ik eens voor herstellen kiezen. Hopelijk functioneert het daarná weer perfect !

Groet:Zoekertje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn eerste reactie is: komt dit 100% altijd voor als je Word wilt afsluiten?
Er zijn vele situaties denkbaar, waarbij het besturingssysteem (in jouw geval Windows XP) bezig is met andere zaken en Word eventjes geen aandacht kan schenken.
Aangezien XP een redelijk verouderd systeem mag worden genoemd (Ja, sorry, maar Vista en Windows 7 zijn inmiddels ook al enige tijd actief), en er warschijnlijk toch hedendaagse veeleisende software op wordt gedraaid, is het echt niet ondenkbaar dat je gewoon teveel vergt van je (ietwat verouderde) systeem.

Heb je al eens een poosje gewacht of de kwaal zou over gaan?
Komt het ook voor bij andere complexe programma's?

Een antwoord op deze vragen maakt het antwoorden op jouw vraag een beetje gemakkelijker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb dit probleem al 2 jaar maar niet vanaf het begin. Draai geen complexe programma's, alleen excel en word.
XP is niet het nieuwste maar zou toch prima moeten werken met slechts deze 2 programma's.
De Word toepassing herstellen heb ik net geprobeerd maar ook dat helpt niks.
Alles werkt prima maar Word wil niet. En het geopende bestand sluit ie altijd wel keurig maar het programma zelf niet. Moet altijd via contr + alt +del.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
XP kan zeker overweg met deze programma's. Heeft bij mij vroeger ook perfect gewerkt.
Maar als jij inderdaad alleen Word en Excel draait mag deze situatie niet voorkomen. Het duurt al 2 jaar, schrijf je. Dan is een mogelijke oorzaak al helemaal niet meer aan te wijzen. Word herstellen, ach! daar heb ik nooit geloof in. Mij is het nog nooit gelukt een uit het spoor gelopen programma weer perfect lopend te krijgen zonder een volledige uninstall en het weer opnieuw installeren.
En dat is het laatste advies wat ik je geven kan. Een andere mogelijkheid zit er - naar mijn idee - niet in.
Als het probleem altijd optreed . Ga naar help en kies voor zoeken en herstellen. Meestal repareert het programma zich vanzelf. Anders doe met de office schijf een nieuw installatie , er wordt dan gevraagd herstellen of opnieuw installeren. Gewoon uitproberen.
Overrigens kun je met het indrukken van ctrl en alt en daarna kort op del bij het beheer scherm komen en het vandaaruit aafsluiten. Daarna kun je gewoon verder computeren
Frank
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien helpt het als je opnieuw opstart?!