Waarom schat mijn pc de tijd langer in om iets uit te voeren ?

Wanneer ik bvb. iets download, of een back-up maak, geeft de computer mij in het begin een schatting van bvb. 2h30min, wat al snel zakt en uiteindelijk is het in in 4 minuten gebeurd. Hoe komt dit ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Hij maakt schattingen aan de hand van berekeningen
maar de waarden veranderen dus vrij snel
bij een download bv is de eerste downloadsnelheid de eerste berekening die hij maakt gaat de snelheid daarna snel omhoog veranderd de berekening ook weer
capthavoc
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Meest logische tot hier toe.

Andere antwoorden (3)

Het kan dat tijdens de Uitvoerende taken je werkgeheugen vol raakt, daardoor verlies je tijdens de taak snelheid. Upgrade je werkgeheugen anders eens!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het begint met 2,5 uur en is in 4 minuten klaar... Waarom zou je dan je werkgeheugen moeten upgraden?...
Zelf met mn harddisk gehad, die was daarna ook vrij snel stuk.

Misschien valt je harde schijf te snel in slaap, of is die om een andere reden in het begin te langzaam. Zit die bv bijna vol, is de schijf erg gefragmenteerd of heb je iets anders aan de schijf gemerkt?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoals hierboven staat. Zie het als een auto die van a naar b rijd. Op het moment dat deze nog niet op zn snelheid zit, dus nog aan het optrekken is, en je zou je navigatieapparatuur de tijd laten schatten die je erover doet zou het ook heel snel gaan van dagen (op het moment dat je nog 0,01 Km/u rijdt) naar minuten op het moment dat je 120 km/u rijdt.

*Je navigatie rekent trouwens altijd de snelheid die je mag rijden niet de snelheid die je rijd, dus vandaar dat je dat niet zo ziet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn Tom tom One xl houdt geen rekening met lage snelheid als ik in de file sta loopt de tijd niet op. Misschien is het een instelling of werkt het met nieuwere modellen anders. En wat zegt je Tom tom dan als je stilstaat want met 0 km/u kom je er nooit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beiden waar, alleen is de geschatte aankomsttijd later bij mijn Tomtom, omdat ik nog verder weg ben dan eerst geschat. Niet omdat hij weet dat ik trager rijd en ga rijden.
(Al dwalen we hier wat af, vind ik de uitleg van capthavoc nog het meest steekhoudend )