Over Twitter: hoe kan het dat ik er vannacht opeens 12 onbekende volgers bij heb gekregen?

Ik ken deze mensen niet, ze komen uit plaatsen als New York, Shanghai en Moskou. Het lijken wel automatisch gegenereerde accounts van niet-bestaande mensen. Wat zit daarachter?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software
1.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is raar! Ik heb dat niet..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het bepaalde bedrijven zijn zoals: Betekenis van je naam dan is dat automatisch... Die computer die zoekt willekeurige twitter accounts op,
Als je ze kent is het mogelijk ;)
En ken je ze niet... is het raar! Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kan. Mensen en bedrijven volgen je omdat je bepaalde termen in je #tweet hebt gebruikt. Mensen zoeken op deze termen en gaan je daarom volgen. Andere mensen volgen je misschien ook, omdat je een bepaald bericht hebt geretweet. Zo kreeg ik een boel volgers erbij toen ik de term "Justin Bieber" tweette. Vaak haken ze na een paar dagen weer af, omdat je niet alleen over die term tweet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Igby
Ja, dat zou kunnen. Gisteren tweette ik in het Engels over snooker. Misschien dat het daarmee te maken heeft. Thanks.

Het beste antwoord

misschien heb je een interessante tweet of een hashtag gebruikt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Twitter wordt ook vaak (mis)gebruikt om je aandacht te vragen.
Zo volgde ik bijvoorbeeld de fotoacademie en daarop werd ik gevolgd door een magazine in fotografie. Uit het profiel kon ik afleiden dat zij heel veel mensen volgen maar ook veel volgers hadden.
Het is een truc zodat je hun profiel en tweets gaat bekijken en je ze dus gaat volgen. Zodat zij 'meer volgers' krijgen en daarmee een grotere maatschappelijke status krijgen.