Is het mogelijk de huidige tijd in excel te plaatsen bij een wijziging in een andere cel? De tijd mag daarna niet meer updaten. Kan dit zonder VBA?

Voorbeeld:
A1 wordt ingevuld, dan moet in B1 de tijd komen.
Na het opnieuw openen van het bestand mag de tijd in B1 niet de huidige tijd weergeven, maar alleen de tijd wanneer A1 is ingevoerd.

Ik heb enkele oplossingen met VBA gevonden, maar dit kan ik niet gebruiken aangezien VBA niet op een pocketpc werkt...

Het volgende zorgt er wel voor dat de tijd niet update, maar ik heb automatisch berekenen uit moeten schakelen, wat ook niet echt lekker werkt:

=ALS(A1>0;ALS(B1>0;"";NU()))

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Software
7.6K

Het beste antwoord

Enige waar je mogelijk nog iets aan hebt is gebruik van de sneltoetsen:

Hierdoor gaat het niet geautomatiseerd, maar heb je wel snel de statische tijd en/of datum. Dit kun je combineren met de 'als' funtie, in de vorm: =ALS(A2<>"";A1;"")
(dan de tijd of datum in cel a1 plaatsen, en in a2 de verplicht gevulde cel)

Huidige datum
Selecteer een cel A1 en druk op CTRL+;

Huidige tijd
Selecteer een cel A1en druk op CTRL+SHIFT+;

Huidige datum en tijd
Selecteer een cel A1, druk op CTRL+; druk op de SPATIEBALK en druk vervolgens op CTRL+SHIFT+;
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Waarschijnlijk niet nee!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee, zonder Visual wordt het errug moeilijk. Omdat iedere herberekening (via F9, openen van bestand of mutatie van cel A1) ervoor zorgt dat de tijd opnieuw wordt bepaald (bij gebruik van: =nu()

Via een macro zou je deze cel wel cel b1 wel kunnen kopieren naar bv c1 en cel b1 verbergen.

Helaas kan ik je niet verder helpen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik heb hier ook een tijd naar gezocht een half jaar geleden. De enige oplossing die ik vond was inderdaad met VBA.. Die heb ik dan ook doorgevoerd in het desbetreffende document.

Is er geen pakket die VBA ondersteunt op jouw pocketpc?