Probleem met Windows Mail

Ik wil mijn PC opnieuw instaleren en ben daarom een kopie aan het maken van mijn mails . Dit kopiëren wil echter maar niet lukken, omdat het ellenlang duurt. De folder die ik wil kopiëren is slechts 1,32 Gb groot. Normaal heb ik een dergelijk aantal Gb in enkele minuten gekopieerd, nu geeft mijn PC aan er 9 dagen over te willen doen.

Wie weet waar dit aan ligt, of beter: wie weet een oplossing, een alternatieve manier om dit sneller te doen?

Overige vraag: waar staan mijn favorieten (bladwijzers) die ik in firefox hebt gemaakt? Kan ze niet vinden en zou ze ook graag veilig willen stellen.

PS: Ik heb Windows Vista.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software
1.3K

Het beste antwoord

Ik zie dat je vraag nog open staat, dus ik reageer toch nog maar even. Misschien begrijp ik je verkeerd, maar ik lees dat je een map aan het kopiëren bent. Dat lijkt me niet de goede manier. Als je een backup wilt maken van Windows Mail, ga je naar Bestand>Exporteren>Berichten (afbeelding 1). Klik op "Volgende" en selecteer of je de berichten later in Windows Mail wilt terugzetten of bijvoorbeeld wilt overzetten naar Outlook (Express). In het laatste geval kies je voor Microsoft Exchange. Klik dan op "Volgende" en selecteer waar je de kopie van de berichten wilt opslaan. Dan kan b.v. een externe harde schijf zijn. Op de volgende pagina (afb. 2) selecteer je of je alle mappen of een aantal ervan wilt kopiëren. Vervolgens worden de bestanden op de aangegeven plek gekopieerd. Hetzelfde moet je uiteraard doen met je contactpersonen (zie afbeelding 1).
Als je de gegevens weer wilt invoeren op Windows Mail kies je voor de optie "Importeren" en volgt verder de omgekeerde route.

Voor het backuppen van mijn Favorieten/Bladwijzers maak ik bij Firefox altijd gebruik van het programma MozBackup:
http://mozbackup.jasnapaka.com/
Een heel simpel programmaatje dat alles terugzet zoals het stond...

Hopelijk heb je iets aan deze tips...
Veel succes!
Plaatje bij antwoord
Pieter2011
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor je uitgebreid antwoord! Hier heb ik wat aan!

Andere antwoorden (3)

Alleen de tweede vraag kan ik beantwoorden:
Klik op Bladwijzers en vervolgens Bladwijzers ordenen. Dan staat er bovenaan in de zwarte balk Importeren en reservekopie maken. Daar kies je voor Reservekopie maken.
Amadea
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
OK, maar waar staat die reservekopie dan? Ik ga mijn hele C-schijf opnieuw installeren? Hoe kan ik een kopie maken naar een andere schijf?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sorry, ik zie het al. Ik kan de reservekopie elders opslaan!
Bedankt voor je antwoord! +1
Probeer eens een alternatief programma (zoeken op google) ?
Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sorry, dit antwoord snap ik niet helemaal.
In deze situatie is het verstandig,om goed op te letten waarvoor je kiest.Wees om te beginnen.. er altijd zeker van dat de (beveiligde) systeem- en/of verborgen bestanden zichtbaar zijn in de Windows Verkenner. De instellingen hiervoor staan in Vista onder de knop Organiseren, Map- en zoekopties, tabblad Weergave.(Daarmee voorkom je dat het lang duurt)

Het is het gemakkelijkst de gegevens naar een andere (externe) harde schijf te kopiëren. Andere opties zijn: kopiëren naar CD, DVD of USB-stick, per e-mail naar het eigen mailadres versturen, archiveren in een online opslaglocatie (zoals Dropbox) of tijdelijk via het netwerk naar een andere computer of netwerkschijf overplaatsen. Voordat de herinstallatie van Windows wordt gestart, is het verstandig eerst even te controleren of de gemaakte back-up ook daadwerkelijk leesbaar is door de belangrijkste bestanden weer terug te kopiëren naar de harde schijf.

Verder zou U nog kunnen overwegen om Windows Easy Transfer te gebruiken. Als ik heel eerlijk moet zijn,blijft Dropbox de makkelijkste optie,want het blijft ten alle tijden "safe"op Internet staan en dus tevens heel makkelijk weer terug te halen. Er zijn mensen,die deze service gebruiken om te back-uppen. U krijgt 250 Mb gratis opslag.

http://www.dropbox.com/

Groet:Zoekertje