wat is het verhaal van Portal 2?

wie is Cave en wie is Caroline???

(alsjeblieft geen amerikaanse/engelse links posten..ik ben namelijjk niet zo goed in engels)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

!! Spoilers! Niet lezen als je het spel nog niet hebt uitgespeeld !!

Cave Johnson is de oprichter van Aperture Science. Het bedrijf bestaat sinds 1953, toen was het een fabrikant van douchegordijnen.
Vanaf 1956 was er een exclusief contract met het Amerikaanse leger (behalve de marine) als leverancier van douchegordijnen. Dat was de hoofdactiviteit van Aperture Science van 1957 tot 1973. Hierdoor werd Cave een miljonair.

In 1974 werd Cave Johnson blootgesteld aan kwik toen hij bezig was met een geheim project, een rubber laag gevuld met kwik om dodelijk douchegordijnen te maken voor de mensen van de marine. Waarschijnlijk als wraak omdat hij geen contract met de marine kon krijgen.

In 1976 had Cave last van nierfalen, hersenschade en hij was stervende. Hij stak al zijn tijd en geld in 3 projecten, om te zorgen dat zijn bedrijf kon blijven bestaan.

De eerste 2 projecten Heimlich Counter-Maneuver en de Take-A-Wish Foundation waren een mislukking, maar het Portal project werd een groot succes.
Wat er daarna met Cave Johnson gebeurde is onbekend.

Toegevoegd na 2 minuten:
In Portal 2 word duidelijk dat Cave Johnson dood is. Maar hij spreekt via opgenomen berichten de speler toe.

Het word duidelijk dat hij technologie wilde ontwikkelen om zijn brein in een computer te zetten, maar dit was niet op tijd klaar voor zijn dood. Hij gaf het bevel dat zijn assistente Caroline zijn taken over moest nemen en in de computer geplaatst moest worden, ook al moesten ze haar dwingen.

Toegevoegd na 6 minuten:
Caroline was de secretaresse van Cave.
Het schijnt dat Caroline geupload werd naar het computernetwerk, en later GLaDOS is geworden.

Tijdens het spelen samen met GLaDOS krijgt ze langzaamaan herinneringen terug over Caroline.
Aan het einde van het spel lijkt het of ze de persoonlijkheid van Caroline delete, maar ze laat Chell (de hoofdrolspeler) toch gaan. Hieruit blijkt dat ze toch nog wel gevoelens toont.
Kimath
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bedankt!