Ik heb een aantal avi filmbestanden op mijn laptop. Deze zou ik graag op DVD willen. Welk programma heb ik nodig en moet ik het avi bestand omzetten?

Filmbestanden op DVD

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Hoi Hetty

Je kan het beste even googelen op freemake
doet precies wat je wilt en eventueel meer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Met dat leuke Hamstertje lukt alles op dit gebied. Volledig NL-talig en GRATIS !

http://videoconverter.hamstersoft.com/nl/

Makkelijker programma dan dit bestaat haast niet ,zeker omdat het zeer uitgebreid is.Hier hoef je verder niks extra bij te downloaden (mits je de juiste brandsoftware al bezit,want daarvoor is CdBurnerXP uitermate makkelijk)

Groet:Zoekertje
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met het programma covertxtodvd kun je de avi bestanden rechtstreeks branden op een dvd! Daarbij kun je er een dvd menu bij maken en ondertiteling bij doen....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.
Convertxtodvd is erg goed zoals hierboven al aangegeven.
Het omzetten neemt echter vaak wel wat tijd in beslag. Bij al dit soort conversieprogramma's. Je kunt dan wel op elke DVD speler afspelen.
2.
Ik zou zeker ook proberen of de AVI (of MKV) gewoon direct als databestand kunnen worden gebrand op zo'n DVD.
Voordelen: het gaat snel, de kwaliteit is dan maximaal, er kunnen vaak wel 5 AVI's op een DVD, terwijl met Convertxtodvd dat er maar 1 is.
Recente spelers kunnen vaak gewoon direct AVIs afspelen.
3.
Heb je een USB ingang op je TV, probeer dan daar ook zeker eens een USBstick met de film te stoppen, dat is altijd de beste en snelste manier!
Eigenlijk:
Ga je dus van optie 3 naar 1, om het beste resultaat te krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt ook gebruik maken van Windows Movie Maker.
Zit (bijna altijd ) standaard al op je laptop. Daarmee kun je rechtstreeks .avi bestanden branden op een DVD. Je hoeft dan niets om te zetten in een ander bestand.