Hoe maak ik GRATIS! een spel

een soort habbo hotel als je antwoord goed is dan mag je staff zijn en krijg je alles inclusief een badge

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

dat kan alleen met professionele programma's en die zijn duur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Leer hoe flash en java werken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
op scratch is erg makkelijk. daar moet je eerst een programma downloaden en spellen maken maar
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met java is het wel te doen, Misschien kun je ook flash of silverlight gebruiken voor flitsende animaties. Java kun je leren door allerlei tutorials op het internet en het is gratis.

Persoonlijk vind ik het nog erg lastig te doorgronden, maar nu ik het wat door begin te krijgen is het een fantastisch hulpmiddel om dingen die in je hoofd zitten werkelijkheid te laten worden. Ook kun je alle kleine programmatjes (methodes) die je hebt bedacht steeds weer opnieuw gebruiken voor andere spellen. Je moet proberen alle elementen van het spel zoveel mogelijk onafhankelijk van elkaar te laten werken.

Het boek java, java, java is niet langer in omloop maar op internet integraal te vinden als een soort help-file. Als editor kun je eclipse gebruiken. Het leuke van java is is dat je de spellen ook op een smartphone of tablet kunt laten werken. Meestal zit daar al een java engine op, anders gratis te downloaden bij Sun Microsystems.