hoe pas ik een font(lettertype) aan?

Ik wil een bestaande font wijzigen. Momenteel doe ik dat binnen Autocad, maar deze methode is omslachtig. Fontforge heb ik even proberen te installeren maar hier liep ik vast. Suggesties?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Software
1.1K

Het beste antwoord

fontlab bijvoorbeeld
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als je een bestaand lettertype wil wijzigen, maak hiervan eerst een kopie en werk met die kopie. Gebruik NOOIT direct een font uit je map van geïnstalleerde fonts. Pas als je volledig tevreden bent met het gewijzigde font kan je hem vervangen door eerst het originele font volledig uit je map met geïnstalleerde fonts te verwijderen en vervolgens de gewijzigde daar in terug te zetten. Er zijn meerdere programma's die prima werken, veruit de beste komen uit de stal van fontlab, zie link.