Hoe werkt Genius van Apple?

Ik heb vorige week Genius op mijn iTunes geinstalleerd waardoor je muziek in dezelfde mood afsppeld. maar hoe werkt dit?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Software
1.9K

Het beste antwoord

Aan alle muziek in je iTunes library kan je aanvullende gegevens koppelen zoals genre, waardering e.d. Ook houdt iTunes bij welke muziek je vaak beluistert.

De muziek die online staat in de apple store heeft al heel veel van deze extra informatie. Als je een gekochte CD bijvoorbeeld importeert in ITunes, dan kan de online store alle extra informatie zoals hoesje, jaartal, genre e.d. erbij zoeken.

Als je een bepaald nummer luistert kan genius kijken naar welke muziek nog meer in dat genre valt. Dat werkt het beste als Genius ook online mag kijken in de Itunes store. Dat is een instelling die je opgeeft. Op dat moment kan Genius ook online kijken welke muziek erbij past en kijken of die muziek ook in je bibliotheek aanwezig is. De kans is namelijk groot dat je niet zelf al je muziek netjes ranschikt en van elle extra informatie voorziet.

In feite is genius niets anders dan een variabele afspeellijst die stemming (bepaald door waar je nu naar luistert) combineert met het doorzoeken van je muziek naar gelijkwaardige muziek.

Toegevoegd na 7 minuten:
NB. Volgens Apple verzamelt Genius tracknamen, afspeelaantallen en waarderingen en stuurt die anoniem op. Online worden de gegevens van alle anonieme genius gebruikers gecombineerd om tot een database te komen van interesses en voorkeuren.

Eenvoudig: Stel dat persoon 1 van muziek X, Y en Z houdt en persoon van Y en Z dan doet Genius het voorstel aan persoon 2 om eens naar X te luisteren (indien aanwezig).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
DANK!!

Andere antwoorden (1)

Ik ga er vanuit dat de muziek gelezen wordt en via een filter wordt gesorteerd op beat intensiteit & frequentie. Gelijke beat = Gelijke sfeer?