Kan ik mijn Windows 7 Home Premium OEM licentie gebruiken met een installatie van een Windows 7 Home Premium Retail DVD?

Toegevoegd na 2 uur:
Zo niet, zijn de OEM versies gratis te downloaden of moet ik hem dan kopen?

Bij mijn laptop zat namelijk alleen een code, geen DVD.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Download gewoon een nieuwe iso van home premium of een dvd met alle versies van het internet. Dan gewoon installeren met de code op je laptop
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is dat legaal?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, natuurlijk. Je kan het bijvoorbeeld van www.thepiratebay.org downloaden via een torrent. (let op dat je alleen de .iso op de DVD burnt. Je kan dit ook mounten en zo installeren, maar dit kan je beter alleen doen als je er iets van kent. Het is legaal zolang je geen andere code van een ander persoon of een code die je van het internet haalt zonder te betalen.
Aangezien dat jij betaald hebt voor je besturingssysteem mag je ALTIJD de .iso gebruiken en installeren. Maar let wel op dat je de cracks of de codes die je meestal vind niet te lang op jouw computer laat staan. (24uur mag dit, als je dit langer doet is dit strafbaar.) Maar de iso mag je houden op de DVD ;)

Andere antwoorden (1)

Nee, dat gaat niet werken, die hebben andere serienummers.
rose
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hmm, wat vervelend. Waar kun je een OEM versie krijgen? Zijn die zonder licentiecode gratis te downloaden of moet ik hem dan kopen? Bij mijn laptop zat namelijk alleen een code, geen DVD.