Laptop gekocht en wilde backup maken van Windows 7. Er per ongeluk CD-R's ingestopt inplaats van DVD's. Is dit fataal wat de backup betreft?

Moest er 5 invoeren maar hij brandde er maar 4. Heb programma toen afgebroken. Van iemand anders hoorde ik welke fout ik gemaakt had. Ik heb geen lege DVD's. Als ik die koop kan ik dan alsnog die backup maken of beschouwt hij deze CD-R's als eerste en enige backup. Heb ik nog wat aan de CD-R's als backup en hoe krijg ik de 5de?

Toegevoegd na 15 minuten:
Ik heb gehoord dat je maar één keer een backup kan maken. Dacht het trouwens ook op het scherm gelezen te hebben, maar weet dat niet meer zeker. Is dat niet waar dan? En als het wel waar is beschouwt de laptop de CD-R's (die dus niet volledig waren want er ontbreekt er nog een en ik heb het programma afgebroken) dan toch als geldige backup en kan ik er niet opnieuw een maken met het juiste materiaal?

13 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

ik ben bang dat je aan die 4 niet veel heb. hier staat maar een halve backup op. en die 5e kan je ook niet zomaar maken. het programma weet niet meer waar die gebleven was. dus ja koop lege DVD`s en begin gewoon weer opnieuw.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als je de backup hebt afgebroken, is deze niet meer bruikbaar. Je zal het dus nog een keer moeten doen. Dat is geen probleem, want zo'n backup kun je vaker maken.
Ik zou niet proberen om nog de 5de cd te krijgen, begin gewoon opnieuw. Zo duur zijn cd's en dvd's niet en je backup is wel belangrijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op 5 CD's past net 3,5 GB. Voor een eerste backup is dat voldoende, maar net zo goed overbodig, aangezien je met de meegeleverde software/rescue disk/etc deze situatie altijd weer kan terugzetten.

Je hebt er meer, aan een backup te maken als je al je programma's, instellingen en data erop staan. Dat kost veel meer tijd om terug te zetten. Alleen past dat niet meer op 5 CD's. Neem hiervoor gewoon een harde schijf met een image erop. Dat zet sneller en eenvoudiger terug dan tig CD's.

Toegevoegd na 38 seconden:
Overigens, die 4 CD's kun je weggooien, maar dat was al duidelijk uit de overige antwoorden.