Wordt Windows Defender door Microsoft Security Essentials gedeactiveerd?

Tot voor kort gebruikte ik Windows Defender en Kaspersky Antivirus. Windows Defender stond continu aan (Real-Time Protection).

Ik heb nu Kaspersky eruitgegooid en vervangen door Microsoft Security Essentials. Nu merk ik dat Windows Defender uitstaat.

Ik kan het - met moeite - weer aanzetten, maar na de volgende herstart blijkt het toch weer uit te staan.

Komt dit door Microsoft Security Essentials?

Toegevoegd na 1 dag:
OS: Windows Vista Ultimate 64 UK

Cryofiel
13 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Het ligt voor de hand dat MSE de Defender uitschakeld, omdat het deze vervangt.

Aangezien beide programma's van MS komen is het vrij voor de hand liggend dat MSE de andere uitzet.

Je hebt Defender niet nodig als je MSE draait...

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik lees op diverse fora dat MSE inderdaad Windows Defender uitschakelt.
rose
13 jaar geleden
Cryofiel
13 jaar geleden
Ik was me inderdaad al aan het afvragen of MSE en Defender niet (in principe) hetzelfde doen, met MSE een soort uitgebreidere versie van Defender. Kennelijk is dat dus zo.
rose
13 jaar geleden
yep.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
correct +1
Cryofiel
13 jaar geleden
Als dat zo is, kan/moet ik Defender dan beter de-installeren?
rose
13 jaar geleden
Ach, als je de ruimte nodig hebt ( ;-) ). Hij staat nu uit, dus je hebt er geen last van. Buitendien weet ik helemaal niet of je de Defender wel kunt deinstalleren... (even opzoeken)
rose
13 jaar geleden
Het heeft er alle schijn van dat Windows Defender niet te verwijderen is... Welk OS draai je overigens?
Cryofiel
13 jaar geleden
Vista Ultimate 64 UK.
rose
13 jaar geleden
Ik heb er even op gegoogled, jij gebruikt Vista...
Cryofiel
13 jaar geleden
Je bent briljant...   ;-)

Andere antwoorden (1)

IN microsoft security zit defender al ingebakken
Frank