Welke taal moet ik gebruiken in mijn games?

Ik wil games gaan maken met game maker pro. Wat is volgens jullie de meest gangbare taal om ook games in te verkopen, Nederlands of Engels?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Engels, maar als jij je game goed programmeert kun je er een vertaaltabel achter hangen waardoor je de game in meerdere talen kunt laten draaien.

Begin eerst maar eens lekker te oefenen met gamemaker pro, eer je aan verkopen toe bent, ben je wel een tijdje verder.

Toegevoegd na 45 seconden:
En het ligt er ook aan wat jouw doelgroep is. Als je leuke leerspelletjes voor kleine kinderen wil maken, moet je ze niet in het Engels doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
engels, engels is een wereld taal nederlands niet. meer mensen op de wereld spreken ook engels.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Engels maar optie
voor meer talen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat ligt er aan wat je met je games gaat doen
als je deze gewoon op een spelletjes site gaat zetten kun je deze hetbest nederlands maken
mogt je zo'n goeie games kunnen maken dat ze ook uitdagend en avontuurlijk zijn die je misschien zelfs zou kunnen verkopen dan kun je deze het beste engels maken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ligt eraan waar je het verkoopt
Is het buiten nederland , gebruik dan gewoon engels
En anders nederlands
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wil je hem wereldwijd verkopen? Dat zou ik engels doen.. Alleen in Nederland? Dan alleen Nederlands maar daar zou ik ook Engels bij doen :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
of maak een menutje waar mensen kunnen kiezen welke taal (doen al die Japanners ook)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ligt eraan voor welke doelgroep je het spel maakt natuurlijk. Als het een kinderspel word, dan lijkt het me logisch dat je het in de moedertaal van het kind doet. Maar als het een progje/game is voor volwassenen geven die meestal de voorkeur aan engels. Vooral als het om gesproken video/geluidfragmenten gaat klinkt het namelijk nogal afgezaagd in het nederlands.