Wat is een goede backup software?

Met de onderstaande eisen:

- Gratis
- De software moet een volledige partitie backup kunnen maken van elke Drive afzonderlijk, ook van het besturingssysteem Windows (inclusief bootsectoren).
- Er moet op bestandsniveau kunnen worden teruggekeken en herstelt kunnen worden.
- Er moet een boot-disk/drive mogelijkheid zijn om dus ook de Windows Partitie te kunnen herstellen bij problemen dat de computer niet meer opstart of een virus bevat.
- Ik wil zelf het beheer van de backup locaties, zodat ik minimaal 2 backups van elke partitie kan houden en beheren.
- Backup en herstel locatie direct vanuit een USB-drive (geen DVD's).

Momenteel gebruik ik DriveImage XML, ik ben even aan het oriënteren of er nog andere methoden zijn.

Toegevoegd na 35 seconden:
O ja:
- Windows 7, 64bit compatibel

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tja, gratis programma's ken ik wel maar niet voor schijfimages. Voor files heb je GFI Home Backup (gratis voor thuisgebruikers); mogelijkheid tot backup naar CD/DVD, schijf, netwerklocatie, FTP etc. Backup van bestanden, register, instellingen, fonts etc. etc. Notificatie op je scherm of via e-mail mogelijk. Mogelijk om de back-upfiles te zippen (eventueel als uitvoerbare bestanden).

Antwoorden (4)

Norton ghost, gisteren nog gebruikt op werk :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die is toch niet gratis!?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het hoeft niet gratis te zijn maar er zijn maar er zijn mogelijkheden om het gratis te krijgen.........downloaden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan heb je me verkeert begrepen. Bij mij is gratis, ook gratis, niet illegaal.
Bovendien ben ik erg voorzichtig met illegaal, bevat ook vaak veel virussen.
Fbackup. Dit is gratis te downloaden van het internet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deze lijkt niet een volledige partitie backup te kunnen. Alleen van bepaalde mappen en bestanden.
Hoe gaat hij om met systeembestanden en bootsectoren?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met dit programma kun je werkelijk alles backuppen wat je wilt, dat is alleen even een kwestie van instellen, succes
Gelukkig is er een handig en gratis programma voor het maken van een algehele systeembackup: PING. Je hebt daarvoor een schrijfbare cd en een cd-brander nodig.

PING kun je vinden op de website van http://ping.windowsdream.com/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is dit wat voor je (Paragon Drive Backup)?

En zie ook mijn reactie: "(...) Voor files heb je GFI Home Backup (gratis voor thuisgebruikers); mogelijkheid tot backup naar CD/DVD, schijf, netwerklocatie, FTP etc. Backup van bestanden, register, instellingen, fonts etc. etc. Notificatie op je scherm of via e-mail mogelijk. Mogelijk om de back-upfiles te zippen (eventueel als uitvoerbare bestanden)."