Doc is microsoft Word 2003 en docx is microsoft Word 2007
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oude en nieuwe versie van word. Iemand met een oude word kan geen docx lezen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat kan wel, nl. met de gratis compatibility pack.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja
hoi,

Doc is een ouder bestandstype van Microsoft Office word. De laatste versie die deze gebruikt in Microsoft Word 2003. de volgende versie (2007) gebruikt docx (je kan met 2007 ook onder doc opslaan). Het verschil tussen Doc en Docx is dat Docx minder ruimte op een hardeschijf nodig heeft. Men heeft docx ingevoerd omdat er een aantal nieuwigheden in office 2007, zoals opmaak, effecten, en andere, deze zou je niet kunnen openen met office 2003, dus hebben ze een nieuwe standaard gemaakt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
.docx is een nieuwere bestandsextensie die gebaseerd is op de XML standaard, die meer voordelen biedt dan de oudere .doc extensie.
.docx wordt gebruikt in Word 2007 en Word 2010.

Deze twee programmaversies kunnen echter - indien gewenst - wel ook nog documenten in het oude .doc opslaan.

Omgekeerd kunnen .docx documentjes ook geopend worden met de drie laatste versies vóór Word 2007 (namelijk Word 2000, Word XP en Word 2003), mits er een plugin geïnstalleerd wordt, die deze compatibiliteit mogelijk maakt. Die kan je hier vinden:

http://www.microsoft.com/downloads/nl-nl/details.aspx?FamilyID=941B3470-3AE9-4AEE-8F43-C6BB74CD1466