Wat wordt er gebruikt om applicaties voor Plex te bouwen?

Voor de Mac is er een programma genaamd Plex (http://www.plexapp.com/). In dit programma kun je plugins hangen, welke als soort van kanalen bij je video's komen te staan. Weet iemand hoe je zo'n plugin kan bouwen en in welke programmeertaal dat wordt gebouwd?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Hoi roel,

Als ik de documentatie lees die ik kan vinden (zie bron 1), kun je plugins schrijven met de programmeertaal Python en wat XML. Ik zou zeggen, begin op de plugin development-pagina (zie bron 2), en lees daar verder. De Site configuration files zijn de basis.

En als je er verder niet uitkomt, kun je altijd navraag doen op het forum (zie bron 3). Deze linkt rechtstreeks naar het forum voor ontwikkelaars van plugins.

Enne, che heeft in dezen wel gelijk: klik eens wat verder door op de pagina van Plex zelf, dan kom je vanzelf bij hun plugin development-pagina uit. (En daar staat inderdaad niet zo heel veel informatie op).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Kijk eens op deze link
Je geeft zelf al de link naar plexapp, waarom dan niet even verder gekeken?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@che: als je iets verder leest, dan zie je dat de link die jij post de instructies bevat om Plex zélf te bouwen, en dat is dus niet wat roel vraagt. Hier wordt met geen woord gerept over plugins!
Wel zie ik dat de Python-libraries nodig zijn om Plex te compilen, dus ik vermoed dat evt. plugin-scripts in Python geschreven kunnen worden.