Hoe zet ik mijn spellingscontrole in Word op Nederlands op Apple?

Ik heb een Engelse versie van Word op mijn Mac computer staan. Elke keer als ik Word open zegt hij dat de 'Custom Dictionary' niet beschikbaar is. Wanneer ik een bestand open dat ik op school (waar wel een Nederlandse spellingcontrole is) gemaakt heb open en bewerk, dan kan hij opeens wel Nederlandse spellingsfouten herkenen en verbeteren. Maar als ik een nieuw document start dan kan ik hem niet op Nederlands zetten.

Toegevoegd na 46 seconden:
Zie dat de vraagstelling een beetje raar is opgebouwd, maar hopelijk begrijpen jullie de vraag!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software
4K

Het beste antwoord

Hoe een NL-opgezet document wel gecheckt kan worden is me een raadsel. Eigenlijk moet je de Nederlandstalige spellingscontrole (lexicon) op je Mac toevoegen, dan werkt het altijd. Bij een Windows computer komen/staan die bestanden onder C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Proof
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En hoe voeg je die spellingscontrole op je Mac dan toe? Wat is lexicon?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lexicon = woordenboek...
Op een MAC? Op een PC kan je die bestanden gewoon in die folder zetten, maar er zal geheid ook wel een installer voor zijn, die het voor je doet. Wellicht heb je hier meer aan?
http://www.onemorething.nl/community/topic/word-spellingscontrole-nederlandse-taal
http://word.mvps.org/mac/spellcheck.html#DefaultLang
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jaa!! Het is zowaar gelukt! En het was nog super makkelijk ook! Bedankt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is uiteindelijk gelukt met de link die je in je 'reactie' geplaatst hebt! Bedankt!

Andere antwoorden (1)

selecteer de tekst die je wilt checken, ga naar tools, language en selecteer "dutch". Ga nu naar tools en selecteer "spelling and grammar" als het goed is zie je dat nu de taal in het nederlands staat. Belangrijk is dus wel dat je eerst je tekst selecteert, anders werkt het niet.