hoe moet ik media player instellen als standaard muziek player?

Ik heb nu iTunes ingesteld als standaard muziek speler. Maar daar heb ik spijt van, ik vind het toch niet zo handig....
hoe kan ik media player weer instellen??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software
4.9K

Antwoorden (4)

via het windows controle paneel kan je naar map opties (folder options) waar ook bestandstypes staan. Daar je audio opzoeken en een ander programma instellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of klik 1 muziekbestand aan met rechtermuisknop en daarna "standaardprogramma selecteren". Klik daar de mediaplayer aan en het vinkje onderaan "dit type bestand altijd met dit programma openen". Dit is simpele manier en later ook weer makkelijk ongedaan te maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je Itunes niet nodig heb ( geen media speler van Appel, Ipod ofzo ) zou ik het gewoon verwijderen van je pc. het neemt veel te veel van je systeem in.
dan wordt windows media speler vanzelf weer ingesteld als standaard speler.

anders zoals eerder gezecht ga je naar een random MP3 bestand, rechtermuisknop>openen met> dan windows media selecteren en aanvinken ( dit programma altijd gebruiken bij dit type bestand )

en ja wat je ook nog kan doen is Winamp instaleeren.
dit kan met mediaspelers van appel overweg, en werkt prima als media speler ( ik heb vorige week over gegaan na ruim 8 jaar windows media speler gebruikt te hebben en het bevalt me prima! )
http://www.winamp.com/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rechtermuisklik op mp3 bestand -> Standaard Programma Sellecteren... -> Media Player selecteren + selecteren: Dit type bestand altijd met dit programma openen

Dit werkt 100%, ik heb wel Windows 7 ik weet niet of het bij elke windows zo werkt..