Hoe verwijder ik driver whiz van mijn laptop?

Het lukt mij niet om het programma te verwijderen, als fout melding krijg ik onderstaande.

Error 1730. You must be an Administrator to remove this application.
To remove this application you can log on as an administrator or contact
your technical support group for assistance.

Sluit ik dan af dan wordt er aangegeven dat er een installatiefout is.

Wat nu?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Laten we er van uit gaan dat je Windows Vista of 7 hebt en al ingelogd bent als administrator (hoofdbeheerder).
Ik denk dat je een spyware of antivirusprogramma hebt dat bepaalde softwarecomponenten van Drive Whiz als spyware heeft herkend. Driver Whiz scant namelijk gans je PC om de juiste drivers te installeren, net zoals spyware en virussen in je register doet. Dan gaat zo'n anti-malware net deze onderdelen verwijderen. Gevolg: je krijgt 'm er gewoon niet meer afgegooid, want er ontbreken cruciale onderdelen.

Je kan volgende stappen eens proberen.

1. Als dit nog niet gedaan is, schakel je best je gebruikersaccountbeheer uit:
-Ga naar 'configuratiescherm' en klik op 'gebruikersaccount en ouderlijk toezicht',
-vervolgens klik je op 'gebruikersaccount'.
-Ofwel moet je nu een vakje zien of een schuifbalk onder beheersinstellingen. kies voor uitschakelen beheer om door windows niet herkende software te installeren.

(VERGEET DIT NIET OPNIEUW IN TE SCHAKELEN NA STAP 5 )!!

2.Installeer 'Windows Install Cleanup Utility': je kan 'm hier downen: http://majorgeeks.com/downloadget.php?id=4459&file=15&evp=fe1c76da3437592326a3d668d72bf8f5'
(kan zijn dat je een balkje ziet in je internetbrowser 'het downloaden van dit bestand wordt om beveiligingsredenen door internet explorer geblokkeerd, gewoon balkje aanklikken en 'bestand downloaden')

3.verwijder driver whiz: start 'Windows Install Cleanup' ( te vinden onder je geïnstalleerde progs), klik [all users] Driver Whiz aan, klik Remove.

4.Installeer Driver Whiz opnieuw: http://download.driverwhiz.com/Driverwhiz.exe
Dit is nodig om enige achtergebleven bestanden via het installatieprogramma van driver whiz te herstellen en vervolgens volledig te kunnen verwijderen.

5.Verwijder Driver Whiz zoals 't hoort: Open Configuratiescherm, kies 'software'. Kies nu voor Driver Whiz verwijderen.

6. start de PC terug op en check of alles is opgeruimd.

Als je Drive Whiz opnieuw wenst te gebruiken, kan je best opdracht geven aan je antivirus en/of antispyware om Drive Whiz bestanden over te slaan. Maar voor dat laatste reken ik op jouw doe-het-zelf-skills :)

Veel geluk en hopelijk werkt dit !!

Toegevoegd na 4 minuten:
PS: Als je twijfelt over de veiligheid van 'Windows Install Cleanup Utility', lees dan even dit artikeltje van de microsoft site: http://www.microsoft.com/netherlands/artikelen/downloads/download_cleanup.aspx