Photoshop probleem met draaien en selecteren

Ik heb een tafel "uitgeknipt" met de Quik selection tool. De rest van mijn scherm is dus blokjes (wit grijs). Nu wil ik de tafel iets draaien zodat hij helemaal horizontaal is. Hoe krijg je dat voor elkaar? En hoe kan ik hem dan in naar een ander Photoshop bestand plaatsen? Ik heb maar 1 layer. (layer back)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software
1.3K

Het beste antwoord

Om het naar een nieuw bestand over te zetten:
CTRL+C (kopiëren) dan CTRL+N (nieuw bestand) dan CTRL+V

Om een afbeelding of laag te draaien/skewen/verschalen/etc:
Selecteer de laag (waar de te draaien afbeelding in staat) en druk dan op CTRL+T en vervolgens kun je het plaatje 'transformeren' zoals jij dat wilt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Alles selecteren en dan modify selection - rotate

Vervolgens gewoon control + c om te kopieren en control + v om te plakken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Veel vragen in 1 keer, je hebt duidelijk weinig ervaring met Photoshop.
Als je een onder werp vrij maakt is het handig om de selectie meteen op een nieuwe laag te plaatsen met de opdracht "lagen"in de menubalk Je kan dan os een laag maken via knippen of kopiëren. Zo'n laag kan je dan bijvoorbeeld slepen naar een andere afbeelding.
De tafel draaien is vrij eenvoudig met de opdracht afbeelding- bewerken - transformatie of vrije transformatie.
Photoshop is een fantastisch programma maar heeft een behoorlijk steile leercurve; je zal er aardig wat tijd in moeten investeren.
Ga eens kijken op onderstaande link.

www.photoshop-tutorials.nl/

Suc6