Hoe kan je in Internet Explorer spelling controle doen als je iets online intypt?

In MS Word zit een ingebouwde spellingscontrole, in Internet Explorer niet. Steeds meer berichten worden online ingetypt en hierbij worden niet alleen spelfouten, maar ook typfouten gemaakt. De meeste fouten zijn met een spellingscontrole eruit te halen. Bestaat zo iets als plug-in?

Toevoeging: Zijn er specifiek voor Internet Explorer mogelijkheden?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Software
2.3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Internet Explorer? Is een browser uit de prehistorie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ouwe mopperkont (n.a.v. je Avatar). IE8 is net uit.

Het beste antwoord

Microsoft levert zelf zoals bekend inderdaad geen Nederlandstalige spell-checker.

Echter een derde partij doet dat WEL, namelijk: IEspell.
Dit is ook een Engelstalige checker, maar je kunt het Nederlandse woordenboek gemakkelijk toevoegen.

Ik heb het programma geïnstalleerd en vervolgens het woordenboek gedownload en geïmporteerd.
(Open IESpell, ga naar optie's. Klik op Add language, vink Dutch aan en maak deze default.

Na IE opnieuw opstarten, verschijnt in je opdrachtbalk de "IEspell-button" en kun je aan de slag.
Het principe werkt hetzelfde als de F7 button in Word.

Enige nadeel dat ik heb kunnen ontdekken is dat
je de Engelse taalkeuze niet kunt weghalen (wel in de gekochte versie), maar bij de spellingcheck laat hij nu ook Nederlandse correctie's zien, met de Nederlandse bovenaan.

Mocht je nog vragen hebben, stuur me dan even een PB.

Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Firefox heeft een spellingscontrole

Toegevoegd op 05-06-2009 16:47:04
..en voor IE bestaat inderdaad een plugin, maar voor zover ik kan zien werkt die alleen in 't Engels.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Moet je die apart activeren of is dat ingebouwd. Is die ook meertalig?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij Firefox (en Google Chrome) is ie ingebouwd, en er zijn woordenboeken in verschillende talen aan toe te voegen.
http://support.mozilla.com/nl/kb/Using+the+spell+checker
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 Goeie site.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 voor de tip en link. Ik blijf IE een prettige browser vinden, maar ik zal ook eens firfeox proberen.
Ja. Ga naar onderstaande link, en voer uit wat er staat onder het kopje 'Internet Explorer'.
AWM
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Als je het hebt over een NL-woordenlijst, dat staat daar toch beschreven incl. download-link?
AWM
14 jaar geleden
Ah, nu snap ik het.
Volgens mij heb je daar geen last van als je NL als default taal kiest....
ep heeft ook een woordenboek. gewoon je woord die je fout hebt geschreven en dat kun je zien door de rode lijn er onder selecteren en met je rechter muisknop klikken, dan geeft het vanzelf aan wat voor alternatieven je hebt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan dan het gratis programma IE7Pro downloaden. Je hebt dan spellingcontrole maar ook nog eens een reclame blokkeerder( ad-block). Gewoon even met Google zoeken.