Hoe kan je voorkomen dat Word de alinea een ander lettertype geeft als je witregels onder de alinea verwijdert?

Als je in word witte regels weghaalt onder een alinea, veranderd dat lettertype van die alinea ineens weer in times new roman, terwijl ik een ander lettertype had.

Hoe kan dit?

En (hoe) kan je dit voorkomen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software
1.1K

Het beste antwoord

Dit komt omdat Word gebruikt maakt van stijlen en stijldefinities. Als je een stuk tekst selecteert en het lettertype verandert, dan wijzig je alleen het lettertype van de alinea en niet van de stijldefinitie.

Ik vermoed dat bij het verwijderen van de witregels, je de oorspronkelijke stijldefinitie weer terug krijgt voor de alinea omdat de witruimte na een alinea ook onderdeel is van de stijl.

Je kunt beter leren werken met het wijzigen van stijldefinities zodat alle alinea's het juiste lettertype krijgen. In de stijlen kan je ook aangeven hoeveel witruimte er na een alinea moet worden opgegeven.

Hoe je stijlen toepast hangt van de Word versie af.

Toegevoegd na 3 minuten:
Bijgaande bronnen bevatten informatie over Office 2003, 2007 en Office 2010.

Toegevoegd na 5 minuten:
NB. MS Office noemt de stijlen ook wel "opmaakprofielen".