Hoe voorkom je dat lightroom automatisch opstart?

Voor mijn foto's gebruik ik sinds kort adobe lightroom. Echter, elke keer als ik een CD of harddisk met foto's aanlsuit, start lightroom import op. Iemand enig idee hoe dit uit te zetten?

Toegevoegd na 36 minuten:
Ter toevoeging: Er zit geen opstart optie in Lightroom 3; In de nieuwste windows zit geen system tray meer, dus ook geen icoontjes die je kan disablen :(

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software
2.2K

Antwoorden (1)

ligthroom wordt gelijk met het opstarten van windows opgestart. zodra je een harddisk, cd, dvd of usbstick in je computer doet herkent lightroom dat er foto's opstaan en krijg je de popup. je kunt dit uitzetten bij de instellingen. dit kan gewoon in adobe lightroom, maar er moet ook een pictogrammetje in je taakbalk rechtsonder naast de klok staan. als je hier met de rechtermuisknop op klikt zou je de instellingen ook zo moeten kunnen wijzigen dat hij niet meer automatisch opstart en dan is je probleem opgelost.

succes!

Toegevoegd na 9 minuten:
even googelen leverde dit antwoord op van een andere gebruiker met dezelfde vraag:

There should be an Adobe downloader icon (a camera) in your system tray. Just click on it and select "disable". That is the easy way. If you don't want the icon in your system tray go to Start/Run and type in msconfig. Then open up the Startup menu and uncheck "apdproxy".