Telkens ik een .avi file wil openen met Windows Live Movie Maker krijg ik te lezen: Windows Live Movie Maker werkt niet meer.

Het betreft .avi files van ongeveer anderhalf uur. Heeft de grootte van het bestand er iets mee te maken? Met korte .avi files gaat het zonder problemen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Dat zou inderdaad goed kunnen. Movie Maker is niet een erg krachtig programma en je zult misschien over moeten stappen naar een ander video editing programma.

Een andere oorzaak kan zijn dat het bestand dat je probeert te openen gecodeerd is met een codec die Movie Maker niet kan lezen. Een .avi bestand is enkel een 'jasje' waarin een filmpje & een geluidstrack zit, dus verschillende .avi bestanden hebben dus vaak ook een verschillend type inhoud.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Zou heel goed kunnen dat het aan de grootte van het bestand ligt. Ik heb ook Windows onderdelen die met grote bestanden niet zo fijn omgaan als met kleine bestanden.

Waarom download je geen VLC-mediaplayer, het is een gratis programma en het speelt eigenlijk alle bekende video-formaten af.