Waarom kan ik geen grote bestanden van ongeveer 5 gb verplaatsen van de pc naar externe harde schijf?

Wanneer ik een bestand wil overzetten krijg ik een melding dat het bestand te groot is. Is er dan een andere manier om dit bestand van 5.41 gb te verplaatsen van pc naar externe harde schijf?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software
12.3K

Het beste antwoord

Waarschijnlijk is je externe schijf geformateerd op FAT32. Dit bestandsysteem ondersteunt maximaal 4GB. Je kunt het bestandsysteem converteren naar NTFS, waardoor je er grotere bestanden op kwijt kunt.
bamibal
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De reden is dat het gaat om een harde schijf(of partitie) die is geformatteerd als FAT32. De maximum bestandsgrootte in een FAT32-partitie is 4 GB. Dit is de reden dat je het bestand van 5,41 GB niet kunt kopiëren.

De oplossing is om de harde schijf te formatteren als NFTS.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals al geantwoord: je bestand is waarschijnlijk te groot omdat de partitie niet als NTFS is geformatteerd. Je kan het bestand opdelen in stukjes met behulp van 7-zip. Dat is een goed, gratis zipprogramma waarmee je bestanden kan opdelen in bijvoorbeeld twee stukken van ongeveer 2,5GB.

Succes ermee! En als het niet lukt hoor ik het wel!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ goeie tip!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het nadeek van deze nmethode is dat je het bestand moet uitpakken om het te kunnen gebruiken en dat kan dan weer niet op de exterrne HD.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uiteraard maar er is in de vraag niet vermeld of dat een vereiste is...