Hoe kan ik een wav bestand in powerpoint (2003) zodanig toevoegen dat je nauwelijks geluidsverlies hoort?

Helaas werkt het niet met mp3, maar bijv. een liedje van een paar minuten zodanig zien te comprimeren zodat je bijna of geen kwaliteitsverlies hebt?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (2)

Powerpoint ondersteunt mp3 prima.

Toegevoegd op 01-06-2009 14:54:20
Ik moet toch wat aanvullen:
Je kunt uitstekend linken naar een MP3 vanuit Powerpoint.
Maar veel mensen willen het geluid in de presentatie zelf embedden. Dat kan alleen maar in WAV-formaat. Dan loop je tegen een max. filegrootte aan van 50 MB. Geeft niet, want je kunt het geluid opsplitsen naar meerdere WAV's.
Daarmee groeit de omvang van de presentatie zodanig, dat mensen veelal een bitrate conversie toepassen. Daarom klink het geluid bij powerpoints vaak zo ruk.
Wil je toch omlaag in bitrate, Google dan even op 'Audacity' een gratis audio editor.
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
en waarom klinken de meeste powerpoints dan zo belabberd?
AWM
14 jaar geleden
Goeie vraag. Zie mijn aanvulling.
Wav is een nog niet gecomprimeerde mp3 file...
En voor beiden kun je de normailsatiegraad veranderen, dat is de afspeelluidheid of afspeelsterkte aanpassen... Menig goed MP3 tag programma kan dat...
Je kunt ze ook aan elkaar gelijk maken, indien nodig dat je dus in je hele powerpoint presentatie geen enkel verschil hoort...

succes ermee...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Sorry, Xinix, dit is wartaal, lol!