Waarom wordt er op de site van een producent van een softwarepakket vaak geen prijs weergegeven, en moet je dat opvragen?

Ik kan alleen verzinnen:
- Zodat ze je contact informatie hebben.
- Zodat ze zien wie er echt interesse hebben.

Nog meer?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (3)

Wat ik weet van mijn ex-werkgever (IT) is dat dit niet word vermeld. Of op z'n minst ergens op één onlogische plaats word gezet. Is dat de IT branche zo goed als verzadigd is en zowat ieder IT bedrijf op de site van de ander kijkt wat zij doen...

En als IT bedrijf A dan productprijzen plaatst op de website dan kan IT bedrijf B zien of ze daarmee kunnen concureren. En dit wilt men dus voorkomen dat de concurrent onder de prijs gaat zitten...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee. Om de concurrentie niet slimmer te maken dan dat ze al zijn... Ik heb op de website 1 prijs staan en die is gebaseerd op een landelijke richtlijn voor de branche. Hiervan weet ik dat de concurrentie hier vrijwel niet onder gaat zitten. Bovendien staat deze er, omdat ik me wil richten op klanten uit het bedrijfsleven en niet direct op particulieren. Maar dit even ter zijde...
Momenteel loop ik stage bij een softwarebedrijf op de marketing afdeling.

Je geeft al twee hele sterke punten aan maar
het is zo dat een prijs/offerte word opgesteld nav een aantal gegevens:

Wat voor soort bedrijf gebruikt het? (branche)
Grootte van het bedrijf? (aantal personeelsleden)
Aantal gebruikers? ( Beheerders/users)
Aantal locaties van implementatie? ( een locatie of meerdere locaties)
Welke onderdelen van het complete pakket zijn relevant?

Dit zijn de richtlijnen van de firma waar ik nu momenteel werk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sommige softwarebedrijven verkopen hun software niet direct via internet, maar via wederverkopers. Elke wederverkoper bepaalt zijn eigen prijs. Ik kan mij ook voorstellen dat een bedrijf verschillende prijzen hanteert voor verschillende landen (hogere prijs waar minder concurrentie is...) en zij dus eerst willen weten waarvandaan je kooptl, voor ze de prijs bekend maken. En dan kan het ook nog zo zijn dat sommige bedrijven gewoon niet genoeg concurrentie hebben om hun site klantvriendelijk te maken.