Hoe kan reclame op websites worden geblokkeerd?

Deze vraag is misschien al eerder gesteld, maar ik kan het niet vinden.
Ik heb pas iets gehoord over ad blocker.
Maar hoe werkt dat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software
1.9K

Het beste antwoord

Je kan de reclames onderdrukken door een adblocker in je in dienst te nemen. Type in google "adblocker jouwbrowser" en het wijst zich min of meer. Anders de volgende X even vertellen welke browser je gebruikt...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Okee en bedankt.

Andere antwoorden (3)

Ik gebruik zelf 2 addons voor de browser Firefox.
NoScript: https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/722/
Flashblock: https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/433/

Toegevoegd na 1 minuut:
Deze addons kun je zo installeren.
Flashblock is erg makkelijk, alle Flash wordt standaard geblokkeerd, in plaats daarvan zie je een grijze knop met play icoontje erop. Als je daar op klikt, gaat het Flash filmpje/advertentie pas laden. Pagina's laden lekker snel.
Voor sites als Youtube wil je uiteraard altijd Flash laden, dit doe je door rechtermuisknop te klikken op de grijze knop en te zeggen: always allow.

Toegevoegd na 4 minuten:
NoScript blokkeert alles van javascript, je kunt zelf zeggen welke scripts je wilt laden.
Er verschijnt na installatie een icoontje rechtsonderin Firefox, met een S.
Als je daar op klikt, kun je precies zien welke script geblockt worden.
Veel advertenties gebruiken javascript, maar je hebt het bijvoorbeeld ook voor deze site nodig om een reactie te kunnen plaatsen.
Klik dus op de S rechtsonderin, en zeg Allow goeievraag.nl

Als je niet zeker weet of je het script wel nodig hebt, kun je zeggen temporarily allow. Dit kun je ook 1 keer doen voor alle scripts op de site.

Toegevoegd na 6 minuten:
Ik hoop dat mijn antwoord zo duidelijk is, het is vooral even uitproberen met deze addons. Ik hoor het wel als je nog vragen hebt.
Kimath
13 jaar geleden
Ik gebruik adblockpro voor firefox, werkt voor mij heel goed. Zie geen reclames en heb geen last van dat ik geen filmpjes o.i.d. kan zien.

Download: https://addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/1865/

Toegevoegd na 1 dag:
het is adblockplus trouwens.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb adblockplus, heerlijk rustig :)