mijn computer is warm gelopen. Hoe komt dat

het gebeurde tijdens het draaien van jukebox mp3

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Henny,

Misschien is is het programma te zwaar voor uw systeem en kan misschien het werkgeheugen/processor dit niet aan.

Wel oppassen met zware programma's draaien.

Bekijk eerst de vereisten die het programma vraagt voordat het geinstalleerd word op de pc.

Zorg voor genoeg ruimte op de pc.

Mocht dit wel zo zijn, draai dan anders een scan met CCLEANER, en defragmenteer uw harde schijven (iets wat toch met regelmaat moet gebeuren om uw pc optimaal te houden).

Ventilatoren vrij houden zodat warmte goed afgevoerd kan worden en ook schoonhouden.

Dit dus NIET met een stofzuigerborstel, maar daar zijn busjes lucht voor. Die werken veel preciezer.

Mocht dit niet helpen, dan hoop ik dat uw processor en geheugen niet beschadigd zijn.

Succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik kan het je niet geven maar alvast een plus
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als stof de oorzaak is dan kom je met zo'n busje niet ver, stofzuigerwerk dus en met je stofzuiger kom je als het goed is niet tegen gevoelige dingen aan. Een schone kwast werk ook goed. Als alles er redelijk uitziet kan je met perslucht eventueel de componenten schoonblazen. Als de defragmentatie zo erg is dat je het merkt dan eerst een BACKUP maken!!
Sowieso altijd eerst een BACKUP maken bij alle computerproblemen.

Andere antwoorden (3)

ventilator in je computer werkt niet meer goed? of je processor cooler werkt niet meer goed.

Of er zit zoveel stof in je computer en op je processorcooler dat hij niet meer goed kan koelen.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn programma's waarmee je de temperatuur van verschillende onderdelen kan zien, dan weet je of er iets warm wordt.
http://www.aida64.com/downloads
http://www.starfix.nl/programmas/4/Everest_Home_edition.html
Probeer eerst de ventilatieroosters eens uit/schoon te zuigen met de stofzuigermond....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarschijnlijk is de cooler van je processor stuk. Meestal is je processor dan ook naar de haaien... Indien niet, heb je veel geluk gehad. Toch is nakijken of de cooler van je processor werkt.