Hoe verwijder je al die (voor mij) onbruikbare rommel van Windows?

Heb de pc weer eens opgefrist (format) en Windows Vista opnieuw geinstalleerd. Nu erger ik me alleen groen en geel aan al die Microsoft (extra) programma's, die ik toch nooit nodig heb. Ik wil die rommel van mijn pc af en als het mogelijk is ook alle verwijzingen hiernaar.
Iemand enig idee hoe je dit moet doen?
Het gaat om de volgende programma's:
Windows Agenda
Windows Dvdmaker
Windows Meetingspace
Windows MediaCenter
Windows Moviemaker

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer ook eens Ubuntu. Prima alternatief voor windows.

Het beste antwoord

Configuratiescherm-->Programma's en Onderdelen--> Linksbovenin staat : Windows onderdelen-in-of uitschakelen.
Daar staat alle windows software. LET OP ! sommige software staat iets wat verstopt in submapjes, klik op de + jes om te openen.

Mediaplayer Bijvoorbeeld, staat in submapje van media onderdelen, enzovoort.

Suc6. :)

Toegevoegd na 4 minuten:
Alle windows software die al is geinstalleerd staat AANGEVINKT, dus moet/mag je iets uitvinken als je het niet meer wil gebruiken (dus niet alles aanvinken, en denken dat het dan verwijderd wordt.) Ik zeg het maar ff, er gaan een hoop mensen de fout mee in, met als gevolg nog meer windows software ellende.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik had hier al gekeken, maar al die titels die ik noemde, staan er niet bij (behalve Meetingspace)??? Beetje raar...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is raar inderdaad. Ik zou zo niet weten hoe je op een andere simpele manier de windows software verwijderd. De programma's staan er dus helemaal niet tussen ? ook niet uitgevinkt ? kun je misschien een screenshot maken van je windows onderdelen in-uitschakel mapje ? wil wel eens zien wat er allemaal staat. Heb zelf windows 7, misschien vista beetje anders.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik word gemin't. Dus er zal zo wel iemand komen met een geniaal antwoord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Laten ze dan maar komen met het goede antwoord, als ze het beter weten.
Heb geprobeerd de screen te kopieren, maar lukt niet. Hoe dan ook, het staat er echt niet bij (ook niet bij essentials)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb nog even hevig lopen zoeken.
Hoop dat je engels goed is, anders ff door een vertaalmachine heen gooien, dit lees ik op forums : Well each one of the components you mentioned (WMediaCenter, WMediaPlayer, Movie Maker, Windows Contacts, Windows Calender, Photo Gallery, DVD Maker, Defender, Sidebar) are all integrated within Vista and provide functionality for core-components. You definatly can NOT remove them without causing stability and security issues but you certainly can turn them off from within each program`s options. Het kan dus simpelweg gewoon niet verwijderd worden in Vista, omdat het besturingssysteem instabiel wordt. Triest. Dit is in Windows 7 een stuk beter geregeld. Mocht je overstappen naar Win7, neem dat de simpelste uitvoering. Hier zit dan in 1e instantie al die extra Microsoft bagger niet bij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
PS. zoals je kunt lezen kun je ze dus wel ''uit'' zetten. Dit kan bij de opties in elk programma.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Super bedankt, het is me nu duidelijk. Ik kan ze dus alleen uitschakelen van binnenuit deze programma's.
Nogmaals bedankt voor de hulp.