op mijn macbook heb ik 185,99 gb schijfruimte, ik heb nu alles eraf gehaald en toch maar 60 gb vrij, hoe kan dat?

de 185, 99 gb is de capaciteit. ik heb nu alle bestanden van tekst, foto's, films en muziek eraf gehaald, en toch is daarmee maar 60 gb vrijgekomen. waar wordt die overige 125 gb dan mee gevuld? ik kan alleen bedenken; muziek in itunes en filmpjes in imovie, maar dat is samen zeker geen 125 gb.
wat zou het verder kunnen zijn? en heb ik misschien toch ergens een hoekje rommel verzameld, zelfs al is t een mac?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Met dit programma kun je precies zien wat waar staat en eventueel dingen er af halen
http://www.derlien.com/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

er zal ook een deel van de schijf gebruikt voor het besturingsprogramma en andere dergelijke dingen om je computer te laten werken.
Los daarvan weet ik niet hoeveel muziek/filmpjes en dergelijke je er op hebt staan maar dit (zeker met filmpjes) kunnen ook al flink wat opslagcapaciteit opeisen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
met wat je nu zegt zou mijn antwoord zijn, het besturingssysteem en programma's die geinstalleerd zijn op je macbook, die kosten toch ook echt ruimte.

is de schijf niet in tweeen gedeeld? dat je meerdere partities hebt? dan staat op het andere gedeelte je besturingssysteem enzo.
13 jaar geleden
Ik heb geen verstand van macs, maar op windows krijg je iedere keer als je iets installeert een herstelpunt, en als je veel dingen installeert en verwijderd enzo, heb je veel van die herstelpunten. Als je in windows schijfopruiming doet kan je schaduwkopiën verwijderen, de herstelpunten dus. Ik doe het op de maand of zo, en iedere keer maakt het 10-20 GB aan ruimte vrij. Toen ik het voor het eerst deed kreeg ik zelfs 90GB vrij! Maar ik weet niet hoe het met een mac zit dus ik probeer dat nog even uit te zoeken, als ik het gevonden heb update ik mijn antwoord wel!