Hoe kan een bestand in 2 verschillende programma's zo in grootte verschillen?

Ik werk met windows 7 en Photoshop CS4.

Als ik een Jpg.bestand in Photoshop CS4 open is het veel groter dan in Bridge CS4 . De bestanden zijn in Bridge en de Windowsverkenner even groot dus neem ik aan dat dat de juiste bestandgroottes zijn.

Bijvoorbeeld een jpegbestand is 455 Kb in Bridge CS4 maar als dit open in Photoshop is het 2,78 Mb. In de Verkenner is het eveneens 455 Kb.

Vreemd genoeg blijft het aantal pixels zowel in Bridge als in Photoshop wel hetzelfde.

Maar een tif.bestand verandert niet van grootte. Heeft iemand een idee wat hiervan de oorzaak kan zijn?

Ik moet de bestanden in jpg's aanleveren anders maakte ik er wel tifs van natuurlijk.

Ik heb het voorkeurenbestand van Photoshop ook al verwijderd maar dat maakt niets uit.

Bij voorbaat dank,

Sophie

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (1)

In Bridge blijft de jpg compressie van kracht, terwijl in Photoshop het bestand helemaal wordt uitgepakt. Dat maakt het verschil.
Daarom is een TIF ook gelijk.

Toegevoegd na 4 minuten:
Voor de duidelijkheid: TIF is geen compressie.
itsme
13 jaar geleden
rose
13 jaar geleden
Goed verhaal!