Kan ik een THM-bestandje probleemloos verwijderen?

Als ik een AVI -(filmpje) van mijn fototoestel op de pc laad, zet hij er ook een MVI_nr xxx,THM bij. Hebben deze bestandjes een functie of kan ik die gerust weggooien?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software
2.9K

Het beste antwoord

De thm file hoort bij een AVI file. Als je 3 avi files hebt, krijg je dus ook 3 thm files. Als je met je muis rechts klikt op de thm file, zie je wat informatie, b.v. over de datum van de avi file, en als je de thm extensie wijzigt in JPG dan wordt het gewoon een plaatje, of thumbnail. Kun je gewoon met een viewer bekijken.

De thm files hebben dezelfde naam als de avi files. Je kunt dus precies zien welke thm bij welke AVI hoort.

Als je de info van de thm file niet nodig hebt, en het plaatje van de AVI ook niet, kun je 'm gewoon deleten.
Omdat die files niet zo groot zijn, zou je ze ook voor alle
zekerheid in een apart mapje kunnen bewaren.

Meer info in dit filmpje.